'זאזא סורגת קשר עין'

הכירו את פרויקט הסריגה החברתי הגדול של הנשים הירושלמיות שישתלב במרחב הציבורי

בחודש מאי האחרון יצא לדרך פרויקט סריגה אורבני ירושלמי בין דורי בהשתתפות נשים מכל רחבי הבירה ומספר כיתות מבתי ספר בעיר. המיזם, מהווה הזדמנות לעבודה יחד של קבוצות נשים בשיתוף פעולה כלל עירוני, על מיצב אמנותי יצירתי, סריגה על אלמנטים ועצים במרחב הציבורי. את ההשראה למיזם המיוחד קיבלה עיריית ירושלים ממגוון פרויקטים בעולם ותוצריו יהפכו את כיכר ציון לצבעונית ושמחה למשך שבועיים.

תוצרי הסריגה של הפרויקט יקשטו לקראת סוף חודש יולי אלמנטים שונים ועצים בכיכר ציון.

כאמור, המיזם החברתי – אמנותי נוצר מתוך הרצון ליצור קשר ומפגש אמיתי בין האוכלוסיות השונות, בדרך של תרומה ליופייה של העיר ירושלים. במסגרת המיזם נפגשות מידי שבוע קבוצות שונות של נשים המקיימות יחד את מלאכת הסריגה. נשים אלו מגיעות מבתי דיור מוגן ברחבי העיר, מועדוני נשים, מועדוני גיל שלישי, קבוצות סורגות במנהלים הקהילתיים ועוד. הנשים חולקות  מידע בסוגי סריגה וטכניקות שונות.

נוסף על כך, התקיימו בחודשים האחרונים בשכונות העיר חמישה אירועי זאזא סורגת לכל המשפחה שהיו פFAוחים לקהל הרחב וכן התקיימו שני אירועי סריגה חופשית ללא תשלום בכיכר ציון, בהם אמניות סריגה אורבנית מהמובילות בארץ ומדריכות סריגה מקצועיות לימדו את המשתתפים סוגים שונים של סריגה. יצוין גם כי בית הספר 'בית הצייר' ובית הספר 'אדם' לוקחים חלק בפרויקט הסריגה האורבנית.

לציין כי מאחורי פרויקט הסריגה המיוחד עומדים עיריית ירושלים, המחלקה לאמנות פלסטית, המחלקה לקידום נשים ולגיל השלישי של אגף חברה במזרח העיר, המחלקה לפיתוח מנהיגות וקידום נשים והמחלקה לגיל השלישי בעיריית ירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מברך על מיזם קהילתי זה המשקף ומאפיין את האקלים הירושלמי. עיריית ירושלים על שלל אגפיה תמשיך לקדם מיזמים חברתיים לשיפור פני העיר ורווחת הציבור."