זוכרים את הילה

הילה בצלאלי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
הילה בצלאלי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
השבוע יצוין עשור למותה הטראגי של הילה בצלאלי, קצינת הרפואה מהיישוב שנהרגה באסון הר הרצל * אביה, ירון, יקרא את תפילת 'יזכור' בטקס הדלקת המשואות

אביב 2012. טקס הדלקת המשואות של יום העצמאות ה-64 של מדינת ישראל התקיים תחת צל כבד ובהרכב חסר, לאחר ששבוע קודם לכן, במהלך החזרות, קרס גשר התאורה וגרם למותה של סגן הילה בצלאלי ז"ל, קצינת הרפואה של חטיבת הבקעה ובת היישוב מבשרת ציון, ולפציעתם של חיילים נוספים. החיילים שהשתתפו בטקס נשאו מדבקות עם תמונתה. בשעות שלפני מותה הספיקה להצטלם עם דגל חיל הרפואה שאותו הייתה אמורה לייצג בטקס ואף לקיים ריאיון לתוכנית טלוויזיה שבו שיתפה את התרגשותה הרבה על השתתפותה בטקס.

ביום שני הקרוב (18.4), על פי התאריך הלועזי, יחול יום השנה העשירי למותה הטראגי והמיותר. שבוע לאחר מכן, ערב יום השואה, יחול התאריך העברי. עוד שבוע יחלוף, ומדינת ישראל תציין את יום עצמאותה ה-74. כמיטב המסורת, יתקיים טקס הדלקת המשואות, מעמד אשר מציין את המעבר החד והקיצוני מיום הזיכרון ליום העצמאות. עשר שנים אחרי אותו רגע נורא, במקום בו הסתיימו חיי הנתינה הבלתי פוסקת של הילה בצלאלי, יעמוד אביה ירון שייבדל לחיים ארוכים, ויקרא את תפילת 'יזכור' בטקס זה.

סיגלית בצלאלי, אימה של הילה, מסרה השבוע ל'זמן מבשרת': "10 שנים חלפו מאז האסון הנורא שפגע באינספור לבבות במדינה. רואה משהו מרגש בזה שירון יקרא את תפילת 'יזכור'. נזכור את הילה ואת האסון ושלא נדע עוד אסונות כאלה ולא יהיו לנו עוד חללים מיותרים ולא מיותרים. הילה תהיה חלק מהטקס ואני גאה בזה שמזכירים אותה. לא צריכים יותר מזה. העצב והגעגוע נמצאים אתנו כל הזמן, לא רק ביום הזיכרון. מאז האסון הנורא אנו נלחמים על מנת שנהיה טובים יותר ולא תהיה רשלנות בישראל. זה מה שהעם רוצה ולכן ירון יהיה זה שיקרא בטקס את תפילת 'יזכור'. זה חשוב ואני מברכת על כך. זה לא פשוט, אבל זה המעט שאפשר לעשות למען הילה ולזכרה".