'זמן שקט' במוזיאון המדע

מוזיאון המדע בירושלים למען ילדים עם צרכים מיוחדים בחג החנוכה

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים יקיים במסגרת אירוע חנוכה, "חגיגה של לכלוך", פעילות מיוחדת המוקדשת לילדים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. "זמן שקט" יערך ביום ראשון,5.12.2021, בשעות  10:00 עד 12:30

הפעילות תתקיים במסגרת אירוע חנוכה "חגיגה של לכלוך" והיא מותאמת לילדים עם צרכים מיוחדים. המשפחות ייהנו מחוויה רגועה ושקטה עם מעט גירויים והרבה נגישות וזמינות לרוב הפעילויות המוצעות לקהל הרחב, ובסיוע ותמיכה מלא של צוות מדריכי המוזיאון.

חגיגת הלכלוך תכלול מספר מוקדים ברחבי המוזיאון בהם ניתן יהיה לחקור ולהבין כיצד ניתן לגלות לכלוך, למיין אותו ואף להשתמש בו כחומר חיוני.

כיצד מגלים לכלוכים: נבדוק כיצד אפשר לגלות לכלוך  שלא רואים בעין אלא רק  באמצעות אור UV וגלי אור נוספים. רובוט שואב ללא מגע יד אדם: נחקור את זרם התודעה של רובוט שואב משטח פוטוכרומי. מסננים לכלוכים מהאוויר: מתחם בו נחקור כיצד פועלות המסכות בהן אנו משתמשים ביום יום. לכלוך בתזוזה: איך מתאימים בין ראשים וידיות של מברשות ומטאטאים בהתאם לסוג הלכלוך. מסירים/מוציאים לכלוכים: הדגמה פעילה של שימוש בטכנולוגיות חדשניות להוצאת לכלוכים משמן (ליפוזומים) והכנת משחת שיניים טבעית לקחת הביתה.

ברחבת הכניסה של המוזיאון יוצב מיצג אמנות של נעם בר – תמנון תלוי – עשוי כולו פסולת, אשפה וחומרים ממוחזרים.

בנוסף, תתקיים ההצגה "המפץ הגדול" בשעה 12:00.

ההצגה הונגשה חושית וקוגניטיבית על ידי עמותת מקומות שמורים ומיועדת לילדות/ים ממגוון נוירולוגי (ההצגה בתשלום נוסף של 10 ₪ למשתתף).

כל הפעילויות במהלך "זמן שקט" נגישות ומאפשרות לפעול ברמות שונות על פי היכולת והרצונות של כל משתתף, בהנחייה וסיוע של מדריכי המוזיאון.

תערוכות המוזיאון יהיו פתוחות על מנת שניתן ליהנות מהן לאורך כל הביקור.

הכניסה למוזיאון תתאפשר למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים בלבד!

עלות:

ילדים עד גיל 5 – חינם

מעל גיל 5 – מחיר מסובסד של 20 ₪ בלבד

הכניסה מותנית בשריון כרטיסים מראש:

https://lp.mada.org.il/chanuka_zman