חוויה של הנאה וטעם

הצצה למסעדת הבר 'אוריינט טופ' - מול נוף עוצר נשימה על גג מלון 'אוריינט' בירושלים

בימי יולי חמים אלה, כאשר כולנו משוועים לשבת בחוץ וליהנות ממשב רוח קיצי, מלון 'אוריינט' בירושלים מצא עבורנו את התשובה הקלאסית ופתח את דלתות הקומה העשירית למסעדת בר מקסימה, צמודה לבריכת הגג של המלון, עם נוף מדהים ומרגש של חומות העיר העתיקה, התחנה הראשונה מלמטה, דרום ומערב העיר. ובעצם, אם לדייק, נוף פנורמי מהמם של העיר ירושלים כולה. 

מסעדת הגג במלון 'אוריינט' מרשת 'ישרוטל' משדרת יוקרה וברור לעין כי הנהלת המלון השקיעה במסעדת הבר החדשה – כמו ביתר השטחים הציבוריים של המלון – מחשבה, תכנון וטעם טוב. רצפת פרקט סולידית, בר שקוע עם פינות ישיבה נוחות שפונות כולן לנוף פנורמי, כורסאות וכסאות מעוצבים בצד שולחנות קטנים ונוחים ובצדן גם שולחנות אוכל. יש כאן מרחב, כסאות נוח במפלסים וסביב הבר והמסעדה תאורה עמומה ונעימה, מוסיקה מגוונת ומהנה ושירות מעולה של צוות מלצרים ומיקסולוג מיומן כמתחייב ממלון ברשת 'ישרוטל'.

במהלך הערב המהנה, פגשנו גם את שף המלון והמסעדה, מישל נבט, שף מקצוען, כשרוני וצנוע שבעבר עבד במלון 'המלך דוד', ב'רויאל ביץ" ובמקומות נוספים, ובקיא ברזי האוכל הטעים והמפנק. הוא מדגיש שאין מדובר במסעדת גורמה, אלא במסעדת בר כשרה עם מנות מיוחדות וטעימות, תפריט בשרי בעיקרו אך גם סלטים, טונה אדומה, סביצ'ה ועוד. כל אלה מוגשים בשילוב עם קוקטיילים מיוחדים ואלכוהול משובח. המנות נעשות במקום ומוגשות בקפידה עם מרכיבים טריים ואיכותיים, מה שמאפשר סרוויס ערב יוקרתי, טעים ונעים ביותר.

את הארוחה פתחנו במנות הפתיחה הקלילות כמו טונה אדומה בתחמיץ אסייתי עם בצל ירוק (54 שקלים) ובאנטריקוט כבוש במלח על ברוסקטה עם קורנישון, מיונז וחרדל (54 שקלים). ניסינו ונהנינו גם מסלט אנדיב ואפרסק (62 שקלים). עוד במנות המומלצות – קרפצ'יו סינטה כבושה (70 שקלים). נתח כבד אווז ברוטב נוגט וצ'ילי חריף (108 שקלים), אנטריקוט נברסקה לצד ירקות מוקפצים ותפוחי אדמה סגולים (180 שקלים). אוהבי הבשר יוכלו ליהנות גם ממנה בשרית פופולארית – המבורגר שמחולק לשתי קציצות בשר במשקל 400 גרם על בסיס אנטריקוט עם ביצת עין וצ'יפס (125 שקלים). עוד בתפריט: פרגית צרובה בקרמל הדרים לצד ירקות ותפוחי אדמה (92 שקלים).

גם תפריט הקינוחים מזמין וטעים במיוחד. אנחנו טעמנו ואהבנו במיוחד את הפאדג' שוקולד. עוד קינוחים בתפריט: קרם טרופי וטפיוקה, טארט טטן ופירות חתוכים.

לא פחות חשוב, יש שיגידו הכי חשוב, הוא תפריט האלכוהול והקוקטיילים המיוחדים המוגשים בבר ובשולחנות האוכל ובהם את האוריינט על בסיס רום קפטן מורגן ספייסד, אמרטו, סאקה, קוקוס, אננס, קינמון (62 שקלים), ג'ין סטנפורד לוונטיין, רוזמרין, אפרול, אשכולית אדומה (69 שקלים), French Breeze פרנו, ג'ין טנקרי, ג'ינג'ר, נענע, לימון (58 שקלים). אישית התרשמתי מאוד מתפריט היינות המוצע ובמיוחד מהיין האדום של יקב 'הר עמשא'.

'אוריינט טופ', מלון 'אוריינט', עמק רפאים 3, ירושלים. 02-5699090

שעות פתיחה: ימים ראשון עד חמישי משעה 20:00 ועד אחרון האורחים

כשר