חוות הדעת שהשתנתה

עובד נפל מגג בגובה של 6 מטרים והפך לנכה. רופא מהביטוח הלאומי קבע כי הוא סובל מנכויות משמעותיות, ואז לפתע חזר בו * פרקליטו: ההכרה בנכותו של העובד צומצמה באופן משמעותי

לא רק עם כאבים פיזיים ונפשיים נאלץ להתמודד תושב מרכז הארץ, שנפל לפני כשנתיים וחצי מגג בגובה של כ-6 מטרים במסגרת עבודתו כמתקין וילונות, אלא גם עם קשיים ומכשולים שמערימים בפניו רופאי המוסד לביטוח לאומי (המל"ל).
לדברי עו"ד עמית קרמר, המייצג את העובד, כתוצאה מהנפילה, מרשו שבר את שתי ידיו ונגרם לו שבר בפנים שהצריך ניתוח. כמו כן, נותר העובד עם נכות פיזית ונפשית ניכרת, ועד היום הוא עובר טיפולים בשל הכאבים העזים בגבו. 
ועדה רפואית מטעם המל"ל קבעה בחודש מאי האחרון, כי קיים קשר סיבתי בין התאונה לבין כאבי הגב התחתון מהם סובל העובד, אלא שמסיבה לא ברורה, ככל הנראה בשגגה, לא קבעה הוועדה באותו מעמד את שיעור נכותו של העובד בגין המגבלה שהיא עצמה מצאה בגב.
לאחרונה, אותה ועדה בדיוק, עם אותם רופאים – הפכה את הקערה על פיה וכשהתבקשה לקבוע את אחוזי הנכות על המגלה שהיא עצמה מצאה – שללה לפתע את הקשר הסיבתי בין מגבלותיו ובעיותיו הבריאותיות בגב של העובד, לבין תאונת העבודה בה היה מעורב. 
"לא ברור בהתאם לאיזה חוק או תקנה הוועדה משנה את החלטותיה, שהועלו באופן ברור בפרוטוקול הראשון… אותם רופאים, אותו תיעוד רפואי, אותן עובדות – אך התוצאה הפוכה", טוען עו"ד קרמר.
לדברי עו"ד קרמר, הוועדה ציינה בהחלטתה, משום מה, שבתיק חסרים מסמכים רפואיים, וזאת חרף העובדה, שקיבלה אותם מזמן, שהם מופיעים אצלה ברשימה של המסכים שעיינו בהם, וגם הוצגה להם תמונה הממחישה את שטף הדם הענקי בגבו של הגבר בעקבות הנפילה הקשה.
עו"ד קרמר הגיש לאחרונה בקשה דחופה למל"ל למתן הבהרה – ובה הוא מבקש הסבר מדוע הוועדה הרפואית שינתה את קביעתה שלה עצמה, ומדוע צוינו בהחלטה זו "עובדות שאינן נכונות, לצורך 'הצדקת' שינוי גורם עוול זה".
עו"ד עמית קרמר https://amitkremer.co.il עוסק במימוש זכויות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח וקופות החולים, ומתמחה בייצוג נפגעים מתאונות דרכים ותאונות עבודה, אובדן כושר עבודה ורשלנות רפואית.