חם בחוץ כי קר בפנים

האקלים סופג את היחסים בינינו ואת המחשבות והכוונות שזורמות בינינו * לכן, כדי להנמיך את החום ביבשת אירופה, עלינו להגביר תחילה את אש האהבה ואת החום הלבבי בינינו

רק מקריאה של רשימת המקומות שבהם מכה החום החריג באירופה מתחילים להזיע: בצרפת מתקשים להשתלט על שרפות ענק שמשתוללות ביערות באזור בורדו. בספרד, בפורטוגל וביוון הביא גל החום הקיצוני למותם של מאות בני אדם. רבבות נופשים נמלטים מעיירות הנופש לחופי הים התיכון, וברחבי אנגליה משקשקים התושבים מפחד מפני החום הקיצוני כשהטמפרטורות מתקרבות לארבעים מעלות צלזיוס.

צודקים המדענים שטוענים כי "כל עוד לא תופחת פליטת גזי החממה לאפס, ימשיכו גלי החום להתעצם והם ייעשו שכיחים יותר וארוכים יותר", אבל צודקים עוד יותר המקובלים שמלמדים שהמציאות שלנו מקושרת על כל פרטיה.

העולם שלנו בנוי כפירמידה. בשכבה התחתונה, העבה והרחבה ביותר, נמצא הדומם; שכבה אחת מעליו נמצא עולם הצומח; בשכבה שמעליו עולם החי; ובראש הפירמידה משולש קטן יחסית לשאר, ניצבת האנושות בגאון.

הכול מקושר בהכול וכל השכבות משפיעות זו על זו, אבל כל שכבה עליונה בפירמידה משפיעה ביותר על אלה שתחתיה. למשל חרק אחד, המזערי ביותר, גדול בהשפעתו על עולם הצומח, ואילו פרח מלבלב גדול בהשפעתו על כל עולם הדומם, שתופס מרחבים שלמים בחלל.

האנושות חולשת על הפירמידה כולה – על הדומם, על הצומח ועל החי. בגופים אנחנו לא שונים בהרבה מכל בעלי החי, אבל דרגת האדם שמעל לחי היא היכולת לחבר את היחידים לתחושה של אחד – נגד יצר הרע שמחלק בינינו. כל תנודה ביחסים בינינו משפיעה על המציאות כולה, כל התקרבות או התרחקות רגשית בינינו מחלחלת לכל שכבות הפירמידה.

הכלל פשוט אך מחייב: אם היחסים בינינו הדדיים, מתחשבים ופועלים לקראת הרמוניה נפלאה, אז אנחנו מתאזנים ומתברגים במערכת האינטגרלית ומשפיעים עליה לטובה. אולם אם אנחנו מפרים את סדר היחסים בינינו, נפרדים ופועלים כיחידים במערכת שעיקרה הוא תלות הדדית, אנחנו גורמים להידרדרות בכל המערכת – החל מהגלקסיות הגדולות ועד לרמש ולחיות הקטנות.

משבר האקלים הוא תוצר ישיר של אגואיזם אנושי, רצון לקבל שגובר בכל אחד מאתנו ומונע מאתנו להתקשר ולהיות חלק מועיל בפירמידה שמרכיבה את המציאות שלנו. גם האגו הוא חלק אינטגרלי במכלול האנושי, תולדה מהטבע העליון, אלא שהוא ניתן לנו כדי שנתגבר עליו, כדי שבעזרתו נתמוך זה בזה, נתקשר בערבות הדדית עד שנייצב מחדש – בבחירה חופשית מצדנו – את המערכת שיוצאת מאיזון ונעמוד בראשה.

האגו הוא עזר כנגדנו, ולשם כך ניתנה לנו שיטת החיבור של חכמת הקבלה המתגלה בקרב המונים בימינו. לא מדובר בספרים עתיקים שמתארים את פועלם של המלאכים בשמיים, אלא בכתבים המורים והמכוונים איך עלינו בדיוק להתקשר בינינו כדי להועיל לטבע כולו וכתוצאה גם להיטיב את חיינו. זו הדרישה מהיושבים בפסגת הפירמידה.

האקלים סופג את היחסים בינינו ואת המחשבות והכוונות שזורמות בינינו. לכן, כדי להנמיך את החום ביבשת אירופה, עלינו להגביר תחילה את אש האהבה ואת החום הלבבי בינינו.