טיפים להצלחה בעסקים

כיצד עסקים קטנים יכולים להישאר חיוביים גם בזמנים מאתגרים?

ימים אלו מאפשרים לתפוס מעט מרחק מהשנה הקשה שעברה, ולהקדיש זמן להרהר, ללמוד ולהתפתח, ולהפוך את השנה למתגמלת. לכן, למרות שהמגפה עדיין לא נוצחה, נוכל ליישם את מה שלמדנו עד כה באתגרים שאנחנו עשויים להתמודד איתם גם השנה. הנה כמה תובנות שיעזרו לכם לצמוח ולפתח את העסק:

הישארו חיוביים וזריזים

למרות האתגרים עמם התמודדנו בשנתיים האחרונות, עדיין יש סיבות רבות לאופטימיות. עסקים קטנים רבים מצאו דרכים חדשניות להמשיך ולהרחיב את העסק, ואין סיבה שצמיחה זו לא תימשך. אם אתם מרגישים טוב לגבי העסק, אתם לא לבד. לפי תוצאות סקר שערכה לשכת המסחר האמריקאית, כשניים מכל חמישה (62%) עסקים קטנים מדווחים שהעסק במצב תקין. הנתונים משקפים עלייה קלה לעומת הרבעון השלישי של 2021 (55%), וגבוהים ב-10 אחוזים בהשוואה לתחילת השנה ברבעון הראשון של שנת 2021 (52%). הסימן האופטימי ביותר הוא שעסקים קטנים רבים מדווחים שמצבם מצוין (30% כעת לעומת 20%-23% בשנת 2021). תחושת ביטחון לגבי העתיד תשדר אופטימיות לעובדים וללקוחות.

זכרו מה עבד

זכרו מה עבד בשנה האחרונה, במיוחד כאשר החששות לגבי המגפה מתעוררים שוב. האם מצאתם דרך לצמצם עלויות או לייעל תהליכים? האם שיפרתם את שירות הלקוחות בעזרת פתרונות טכנולוגיים? האם מצאתם דרכים חדשות וחדשניות להתחבר ללקוחות? אולי קיימתם פגישות אישיות מצומצמות או פגישות וידאו, או שמרתם על קשר באמצעות הדוא"ל? בעלי עסקים מדווחים שהם העמיקו את הקשרים עם הלקוחות כששיתפו איתם מידע אישי על האופן שבו הם ובני משפחתם מתמודדים עם האתגרים בשנתיים האחרונות. המשיכו להסתמך על מה שהצליח כדי להרחיב את העסק.

החליטו לתכנן

כל עסק, גדול או קטן, יפיק תועלת מבניית תוכנית. הקדישו זמן כדי להגדיר יעדים עבור העסק ופעולות להשגתם. הגדירו לאילו משאבים תזדקקו, וקבעו ציר זמן לביצוע. שתפו את התוכנית עם הצוות, והקפידו לחזור לתוכנית בכל רבעון ובדקו היכן אתם עומדים ביחס ליעדים.

מצאו הזדמנויות חדשות

"כשדלת אחת נסגרת, אחרת נפתחת". למרות שלפעמים נראה שדלת המגפה לעולם לא תיסגר, זכרו שאנחנו מתקדמים בכל החזיתות, התקדמות, אפילו קטנה, יכולה להספיק.

יזמים יכולים להמשיך לחפש דרכים חדשות לנהל את העסק . נצלו את הזמן להנעת מעורבות יצירתית עם לקוחות ובניית מערכות יחסים חדשות, כאשר השיטות המסורתיות משתבשות. שאלו את עצמכם מה הלקוחות צריכים וכיצד תוכלו לספק את המוצר, המידע או השירות באופן מיטבי.  

שתפו עם הלקוחות מסרים חיוביים

מתי בפעם האחרונה הודיתם ללקוחות ולספקים שתומכים בעסק שלכם? צרו עמם קשר והודו להם על תמיכתם. בקשו מהם לשתף ביעדים שלהם לשנה החדשה ושאלו כיצד תוכלו לסייע להם לעשות זאת. חשבו איך הייתם מרגישים אם הייתם מקבלים מכתב אישי – באופן אידיאלי בכתב יד – מחברה שאתם נמנים על לקוחותיה. העובדה שאתם בעלי עסק קטן מאפשרת לכם להתחבר ישירות לאנשים שאתם עושים איתם עסקים. הקדישו זמן כדי ליצור קשר חיובי שיחזק את מערכת היחסים.