טיפים מנצחים לקידום אתרים

בדומה לרשת האינטרנט ולטכנולוגיה עצמה, גם קידום אתרים הוא תחום דינמי אשר אינו שוקט על שמריו, משתנה ומתחדש חדשות לבקרים. על מנת להישאר במיקום גבוה בתוצאות החיפוש ולשמור את האתר רלבנטי ומרכזי בתחומו, יש להישאר עם אצבע על הדופק ומלבד לפעולות השגרתיות החוזרות על עצמן גם לשאוף ולהישאר מעודכנים ולפעול בהתאם למצב המשתנה ברשת בכלל ובעולם קידום האתרים בפרט

להלן כמה טיפים מרכזיים, חשובים ומנצחים לקידום אתרים אורגני אפקטיבי לאורך זמן, טיפים ששווה לקחת כמה דקות להתעמק בהם ולנסות וליישמם בפועל –

אופטימיזציה לתמונות המופיעות באתר – תמונות הן מסוג התוכן הרלבנטי והחשוב ביותר מבחינת קידום אורגני, אחרי טקסטים ותוכן כתוב, כמובן. בניגוד לדעה רווחת יחסית בקרב בעלי אתרים אשר אינם בקיאים בעולם הקידום האורגני, גם לתמונות ניתן וכדאי לעשות אופטימיזציה, בדיוק כפי שעושים לתוכן כתוב במסגרת קידום אתרים בגוגל, על מנת לשפר את יעילות ומהירות הפעולה של האתר, ולסייע לקדם אותו בגוגל בצורה אפקטיבית יותר. חשוב גם להבין בהקשר זה כי עבור אינספור אתרים, תמונות הן מרכיב מרכזי וחשוב ביותר, והוכחו אינספור פעמים כיעילות במשיכת תעבורת גולשים. גם במדיה החברתית וגם באתר עצמו קיים סיכוי טוב הרבה יותר למשוך גולשים כאשר מדובר בפוסטים/עמודים הכוללים תמונות במידה ואלו תמונות רלבנטיות כמובן…

מה ניתן ורצוי לעשות מבחינת אופטימיזציה לתמונות? ובכן, אחד הדברים הראשונים והחשובים ביותר בהקשר זה הוא משקל התמונה. עלינו לאזן בין הצורך בתמונה איכותית לבין הרצון להקל ככל הניתן על פעילותו השוטפת והמהירה של האתר, ובמקרים רבים התאמה פשוטה של פורמט התמונה יכולה להוריד משקל בלתי רצוי מהקובץ, ולגרום לדף בו מוצגת התמונה לפעול בצורה חלקה ומהירה. בנוסף, כדאי לתת לתמונה שם באנגלית, יחסית קצר ובעיקר קולע – כזה המתאר בצורה טובה ופשוטה יחסית את מה שרואים בתמונה. כך יהיה לאלגוריתם החיפוש קל יותר לקשר את התמונה לחיפושים רלבנטיים.

בנוסף, כדאי להשתמש גם בתגיות עבור התמונה, דוגמת תגית Alt ותגית Title, אשר יסייעו לאלגוריתם החיפוש להבין טוב יותר מה מופיע בתמונה ולמה זה רלבנטי, ויסייעו להנגיש טוב יותר את האתר הן לגולשים והן למנועי החיפוש.

כפי שניתן להבין, חלק מפעולות האופטימיזציה לתמונות באתר ניתן לעשות בקלות לבד. עם זאת, מדובר בפעולה משמעותית מבחינת קידום אורגני, ולכן צריכה להיעשות גם על ידי (או בהנחייתו של) מומחה קידום אתרים מקצועי.

רישום האתר לאינדקסים – במידה ואתם רושמים את האתר שלכם לאינדקסים שונים ברשת (דוגמת אינדקס עסקים, אינדקס לארגונים בתחום מסוים וכו'), מומלץ להתמקדם רק באינדקסים רלבנטיים באמת עבור האתר וגולשיו, ולא לבזבז זמן על "כמה שיותר" אינדקסים שונים. בהקשר זה, איכות חשובה יותר מכמות. בכל הנוגע למידת הרלבנטיות של אינדקסים ספציפיים לאתר שלכם, כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי, כמו גם לנסות ולחקור אילו עסקים נוספים מופיעים באינדקס זה.

תמיד להקפיד על מהירות טעינה טובה לאתר – הקפידו תמיד שלאתר שלכם לא לקוח יותר משתיים או שלוש שניות לעלות, כמו גם לכל הדפים השונים בו אליהם מופנים גולשים ממקומות שונים ברשת. קשה להפריז בחשיבות של טעינה מהירה וחלקה של האתר – מחקרים מראים כי גולשים אינם מחכים יותר מכמה שניות ספורות לעלייתו של אתר או דף מסוים, ומיד עוברים הלאה ו"שורפים" את האתר שהתעכב להיטען. ברשת תוכלו למצוא אינספור כלים פשוטים שונים הבודקים את מהירות הטעינה והפעולה של האתר (לא מספיק רק לנסות ולהיכנס אליו בעצמכם, שכן מהירות הטעינה עשויה להשתנות בין גולשים שונים על פי פרמטרים רבים ושונים).

תמיד לשמור על פרופיל הקישורים מרוענן ורלבנטי – מלבד לתוכן שאתם מעלים לאתר שלכם, קישורים חיצוניים הם מהאלמנטים המרכזיים והחשובים ביותר בקידום אורגני כפי שאתם יכולים לראות בקישור >>.

לכן חשוב להיות תמיד עם אצבע על הדופק ולוודא כי פרופיל הקישורים החיצוניים עדכני ורלבנטי. יש לבחון קישורים בעייתיים ולטפל בהם במידת הצורך, לבחון האם האתרים מהם יוצאים הקישורים עדיין "חזקים" ופופולאריים וכו'. יש הרבה דברים שבעל האתר יכול לעשות כאן בעצמו, כולל בדיקות שונות של הקישורים החיצוניים, וכאשר הוא מגלה בעיה שאינו יכול או יודע כיצד לטפל בה בעצמו כדאי שיידע את מקדם האתרים המקצועי עימו הוא עובד באופן מיידי. כל יום בו האתר פועל ללא פרופיל קישורים חיצוניים עדכני ורלבנטי יכול לפגוע במאמצי הקידום באופן משמעותי.

קידום אתרים אורגני בזמן הקורונה – הקורונה פגעה במשק בצורה קשה, והיקף המשבר מורגש בהחלט גם בעולם ה SEO, שכן לקוחות רבים אשר תחום פעילותם נפגע קשה מפסיקים לקדם ובמקרים מצערים רבים אף פושטים את הרגל או מקפיאים זמנית את כל פעילות העסק. עבור מי שכן מצליח לשרוד את חודשי המשבר ושואף להישאר על הרגליים ולהצליח להפעיל את העסק במהלך תקופת המשבר (הבלתי ידועה עדיין) ולאחריה, מומלץ שלא להפסיק לחלוטין עם ערוצי השיווק הדיגיטלי העיקריים בהם הוא משתמש, כאשר קידום אורגני הוא כמובן אחד מהם. קידום הגוגל, שיווק בפייסבוק וכו' הם כלי שיווק רבי עוצמה אשר יכולים לסייע לעסקים להתבלט ולשמור את הראש מעל המים במיוחד בתקופה זו. לקידום בגוגל וכו' אף כמה יתרונות הייחודיים לתקופה זו – בעוד אינספור עסקים בתחומים רבים מורידים הילוך או שניים, מי שנשאר לשווק ולקדם את עצמו יכול להתבלט ביתר קלות. בנוסף, מי שדואג להישאר רלבנטי מבחינת קידום ושיווק עכשיו, מכין את הקרקע בצורה הטובה ביותר לתקופה שאחרי הקורונה והחזרה לשגרה, אז תחזור התחרות האינטנסיבית לשוק. מי שממשיך לקדם כל הזמן יכול לנצל תקופה זו על מנת לפתוח פער ממתחריו ולמצב עצמו במקום טוב ומוביל בתחום פעילותו.

נקו את האתר והיפטרו מתוכן מיותר או משוכפל – את אופי הפעילות המתון יותר בתקופת הקורונה ניתן לנצל גם לצורך רענון, ניקוי ושדרוג האתר בדרכים שונות. אחת הפעולות בהן יכול לנקוט כל בעל אתר היא "לעשות סדר" בתוכן המופיע באתר – להוריד תוכן משוכפל החוזר על עצמו במקומות שונים באתר (תוכן זה עשוי לפגוע במאמצי הקידום בגוגל), לתקן שגיאות כתיב או ניסוחים לא כל כך מהוקצעים, להוסיף הבהרות או תוספות שונות היכן שצריך וכו'. מומלץ להיוועץ במי שמעניק לכם שירותי קידום אתרים מקצועי על מנת שיכווין אתכם במדויק מה לחפש ומה כדאי להוריד או לשנות, בהתאם לתוכן הספציפי באתר שלכם.

שיפור הדפים הבעייתיים יותר – השתמשו באחד הכלים הבסיסיים והידידותיים למשתמש (אליהם תוכלו לקבל הפנייה ממקדם האתרים שלכם) על מנת לבדוק אילו דפים באתר הם פחות "פופולאריים", הדפים אותם עוזבים הגולשים לאחר הזמן הקצר ביותר, ונסו לשפר אותם. אולי ניתן לשנות או להוסיף/להוריד תוכן, לנסות להכניס עניין וערך מוסף נוסף לאותו עמוד וכו'. כשהאלגוריתם של גוגל רואה שהדפים החלשים יותר שופרו וזמני השהייה של הגולשים התארכו, הוא מתגמל על כך בנדיבות רבה יחסית…