טעים ונעים להכיר: 'צ'ק אין בורגר'

המלצה למסעדה ייחודית וכשרה בגליל העליון, שמציעה עולם קולינרי חדש ומופלא ועיצוב של טרמינל בינלאומי

לרגל חג הפסח הקרב חשבנו – איפה אוכלים כשר בגליל בפסח? התשובה הפתיעה אותי ותפתיע גם אתכם. במורדות יער בירייה, בכניסה לחצור הגלילית, מצאתי את מסעדת 'צ'ק אין' – מסעדת בשרים ובורגרים לצד מבחר מנות צמחוניות. במילה אחת – מדהים. המקום הזה, גליל עליון פינת ניו יורק, מביא לנו את 'דיינר צ'ק אין' – מסעדת המבורגרים ברמה גבוהה ביותר עם שילובים מפתיעים ומקוריים שעושים המון כבוד לבשר ולצמחונים. המסעדה כשרה לפסח, מעוצבת כטרמינל חובק עולם ובעלת קונספט קולינרי ייחודי.

עד עכשיו, נשמע צירוף המילים 'ארוחה כשרה לפסח מחוץ לבית' כמו משהו שקשה למצוא. מסעדת 'צ'ק אין' מציגה חוויה קולינרית ממדינות שונות, כך שתוכלו להגיע לכאן שוב ושוב ולבחור בכל פעם 'לטוס' ליעד שונה בהתאם לתפריט שמעוצב כדרכון. מדובר בקולינריה משובחת, חוצת גבולות ויצירתית שהושקעה בה חשיבה על כל פרט ופרט, כך שתחושו אווירת טרמינל שוקק ניחוחות חו"ל בטיסה ישירה לגליל. מי היה מאמין שדווקא כאן, במיקום מרכזי בדרך צפונה, בקניון בחצור הגלילית, אמצא את ההמבורגר הכי טוב והכי טעים בצפון (ואולי בארץ) ומסעדה כל כך ייחודית ומוצלחת.  

המסעדה מציעה תפריט עשיר ואיכותי שמבוסס ברובו על טהרת הבשרים. כל מנה היא ייחודית ומציעה טעמים וניחוחות של מדינה אחרת, עשויה מנתחים שונים בטיפול מוקפד. אין מנה אחת שדומה לשנייה ורק כאן תמצאו בורגר מקסיקנו – קציצת אסאדו, גוואקמולי, חלפיניו, נאצ'וס וגמבצל מטוגנים; בורגר ארגנטינאי – קציצת צוואר עם שעועית שחורה, פלפל ירוק קלוי שלם, צ'ימיצ'ורי ובצל מטוגן; גריק בורגר – קציצת צוואר, חציל מטוגן, תרד ומלפפון מושרה באוזו. עוד ניתן למצוא: בורגר איטליאנו, פוליש שניצבורגר עם כרוב כבוש, מנות אנטריקוט ואסאדו, כריכים מדהימים וסלטים טריים שנקצצים מידי יום. הצמחונים שביניכם בוודאי ישמחו לדעת שאת רוב המנות ניתן לקבל בגרסה טבעונית עם קציצת 'ביונד מיט'. בקיצור, חגיגת בשרים כשרה ומגרה שמאפשרת גם לשומרי המסורת ליהנות מארוחת בשרים מפנקת.

בעל המקום ומי שאירח אותנו הוא דודו עוגלה, שף שנולד וגדל בגליל, למד קולינריה, בישל וספג ידע וטעמים ממטבחים שונים ברחבי העולם וחזר לכור מחצבתו שבגליל. לפני שנה וחצי החליט – דווקא בזמן הקורונה – לפתוח מסעדה משלו שפונה גם לקהל הדתי וגם לכל חובבי ההמבורגר הרגילים. מסע של איש מקסים ושף מוכשר וייחודי שהקים במו ידיו פרויקט גסטרונומי שמבוסס על אוכל מסורתי ממדינות ברחבי העולם עם נגיעות חדשניות. התוצאה טעימה בטרוף.

העיצוב של המסעדה מחייב כמובן התייחסות כי הוא ייחודי ומשלים את החוויה הגסטרונומית הנפלאה. העיצוב של המסעדה מושקע ומקורי. החשיבה על כל פרט הופכת את האירוח במסעדה של דודו לחוויה שלמה בתחושת דיוטי פרי בטרמינל. מספיק להציץ בתפריט שמעוצב כדרכון, עם סימונים על הרצפה, שעונים שמראים את השעה במדינות שונות בעולם ודלפק שעשוי מערימה מסודרת של מזוודות באזור ההזמנות. בקיצור, היכונו להרפתקה בינלאומית. הקונספט הוא של טיסה עולמית ליעדים שונים שכוללים מנות ספיישל בנוסח אותה מדינה, כאשר כל מנה מקבלת תערובת בשר שונה שנטחנת במקום ותוספות מיוחדות משלה. מחיר ההמבורגר הוא קבוע ואחיד: 79 שקלים.

במהלך חול המועד מוצע כאן תפריט כשר לפסח בהשגחת הרבנות צפת. המעוניינים בארוחה משפחתית פרטית מוזמנים לשריין את הלאונג' בקומה השנייה עם נוף מרהיב לחרמון. 'צ'ק אין' היא לעניות דעתי המסעדה הבאה של הגליל. נסו ותיהנו.

'צ'ק אין'

שעות פתיחה: ראשון-חמישי 11:00-24:00, שישי 11:00-15:00, שבת 18:00-24:00.

אתר המסעדה: www.checkinburgers.com.

טלפון: 04-8833333.