'טריו רדיו בגדד'

ההרכב שמנגן מוזיקה עיראקית אומנותית מגיע ל'בית הקונפדרציה' בירושלים

'בית הקונפדרציה' בירושלים בניהולו של אפי בניה מארח את 'טריו רדיו בגדד' – הזמר ונגן הדרבוקה אביב בדרי עזרא, הכנרת יוהנה ריטמולר ונגן העוד יניב מייזל. ההרכב מתמקד ברפרטואר העשיר של המוזיקה העיראקית האומנותית שהתפתחה בבגדד והגיעה לשיאה בתחילת המאה הקודמת.

'טריו רדיו בגדד' החל לפעול בשנת 2017 והוציא אלבום ראשון ('פרגהום בצ'אני') שהוקלט בנגינה חיה באולפן וכלל מחרוזות שלמות של שירים ויצירות שנשענים על המקאם העיראקי – כל יצירה על מקאם אחר.

המקאם העיראקי מפגיש בין מוזיקה ערבית עממית וקלאסית וניתן לשמוע בו גם השפעות של מוזיקה פרסית. הטקסטים מפגישים אף הם בין הערבית הספרותית ללהג העיראקי המדובר ולפעמים גולשים גם לשפות אחרות כמו פרסית, כורדית ותורכית. יהודי עיראק השפיעו על פיתוח, עיצוב ושימור סגנון מוזיקלי זה כנגנים, זמרים ומלחינים, ורבים מיוצרים אלה היגרו לישראל החל משנות החמישים והלאה.

הזמר הסולן של 'טריו רדיו בגדד', אביב בדרי עזרא, גדל על ברכי אביו וסבו לצלילי המקאם העיראקי וחוזר אליהם כעת בקולו ובתיפוף על דרבוקה. עזרא, ריטמולר ומייזל נפגשו כבר לפני יותר מעשור בסצנת הפאנק והמוזיקה האלטרנטיבית של תל אביב, אז חקרו עולמות צליליים מחושמלים ומדומיינים. בהמשך דרכם הם נחשפו לדור המבוגר של המוזיקאים היהודים מעיראק שהיגרו לישראל, דבר שהשפיע רבות על יצירתם.

חמישי, 28.7, 20:30.

המופע מתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט, מנהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות.

מחיר כרטיס: 70 שקלים

לרכישת כרטיסים: 'בימות', 6226*, www.tickets.bimot.co.il.

למידע נוסף: 02-5399360 (שלוחה 5), 'בית הקונפדרציה' בפייסבוק ובאתר 'בית הקונפדרציה' www.confederationhouse.org.