יולי בתיאטרון 'החאן'

התיאטרון הירושלמי הוותיק עם מופעים חדשים ומרתקים

'נתן החכם': טלנובלה ירושלמית. המקום: ירושלים. השנה: 1187. הצבא המוסלמי בראשות סלאח א-דין מביס את צבא הצלבנים ומושל על ירושלים. צלבן צעיר נופל בשבי הצבא המוסלמי, אך רגע לפני הוצאתו להורג חונן אותו סלאח א-דין ומשלח אותו לחופשי. הצלבן ששוחרר משוטט בירושלים ונקלע לבית שעולה בלהבות, מציל מתוך האש נערה ומתאהב בה. הנערה רחל היא בתו של סוחר יהודי עשיר המכונה 'נתן החכם". מחזה הקלאסי מאת גוטהולד אפרים לסינג, מחשובי המחזאים בגרמניה של תקופת הנאורות. המחזה, שיצא לאור בשנת 1779 ומוצג עד ימים אלה ברחבי העולם, כורך יחדיו נוצרים, מוסלמים ויהודים, מגנה את צרות האופקים הדתית ומדבר בשבחי הסובלנות והאחווה בין הדתות. תפאורה: רועי ואטורי. תלבושות: ארנה ברנט-שמעוני. מוזיקה: מעין רחמים. תאורה: רותם אלרואי. מנהלת הפקה: יהודית כץ. עוזרת בימאית: רותי גפן. משתתפים: יהויכין פרידלנדר, שחר נץ, סוזנה פפיאן, ניר רון, איצ'ו אביטל ועירית פשטן. 10-13.7, 20:30.

'הסבתות': קומדיה בסגנון חופשי. חמישה משחקני 'החאן' נכנסו לחדר החזרות. בתהליך יצירה מיוחד הם הפיחו חיים בימתיים בסבתות שלהם. התוצאה היא חבורת סבתות שגרות יחדיו בדיור מוגן ולצידן אחות מוסמכת שמלווה אותן בשירה ובריקוד. כך נולדה הצגה שהיא מחווה לדור הוותיקים ובעיקר לחייהם מלאי התשוקות, הפחדים והסיפורים. ההצגה חושפת טפח מעולמם של הסבים והסבתות שלנו, שחוו לאחרונה בידוד וריחוק חברתי, ומאירה את יחסינו איתם באור כואב, מרגש, מצחיק ובעיקר מתגעגע. מאת: שירילי דשא והשחקנים. כותב שותף: רוני סיני. בימוי: שירילי דשא.משתתפים: יוסי עיני, סוזנה פפיאן, ויטלי פרידלנד, ניר רון וארז שפריר.תפאורה ותלבושות: סבטלנה ברגר. מוזיקה: איתמר גרוס. כוריאוגרפיה: יורם כרמי. תאורה: רוני כהן. הדרכה קולית: ריקי בוגטין.3-5.7, 20:30; 6.7, 17:30.

'היה שלום מר הפמן': פריז של שנת 1942. ג'וזף הפמן, תכשיטן יהודי מצליח, מבין שחייו בסכנה ומציע לאחד מעובדיו עסקה: הוא יעביר לו את הבעלות על חנות התכשיטים בתנאי שהאחרון יחביא אותו מהנאצים. פייר, העובד הצרפתי, חוזר אל מר הפמן עם הצעה נגדית: הוא ואשתו רוצים ילדים יותר מכל, אך פייר עקר. הם מוכנים להסתיר את הפמן בתנאי שיסכים להוליד ילד יחד עם איזבל, אשתו של פייר. לאורך היצירה נרקמת בין שלוש הדמויות מערכת יחסים מיוחדת, כשברקע המציאות של פריז הכבושה סוגרת עליהם. דרמה בת זמננו שמציגה דילמה מוסרית מרתקת בהומור, בתחכום, בעושר תיאטרלי ומאירה את תקופת השואה באור חדש. בכורה ישראלית למחזה שסחף את צרפת בסערה וזכה בארבעה פרסי מולייר (ביניהם מחזאי השנה והצגת השנה). תפאורה: אדם קלר. תלבושות: יהודית אהרון. תאורה: רוני כהן. מוזיקה: גיא לוי. סטפס: ערן שמשי. מנהלת הפקה: ליזי מזרחי. עוזרת בימאי: רותי גפן. משתתפים: ארז שפריר, ויטלי פרידלנד, ניצן לברטובסקי, איתי שור ובר שדה. 2.7, 21:30; 19.7, 18:00 ו-21:00 (בית ציוני אמריקה תל אביב); 23.7, 21:30; 26.7, 17:30; 27.7, 20:30.

'רומיאו ויוליה בכיכר': גרסת חוצות מקוצרת על פי מחזה מאת ויליאם שייקספיר. שנת 1593 – בלונדון משתוללת מגפה. התיאטראות נסגרים. אחרי שנתיים בבידוד, מעלה ויליאם שייקספיר את: 'רומיאו ויוליה'. למגיפה תפקיד גורלי במחזה. שנת 2020 בירושלים – מגפת קורונה. אז "אם התיאטרון נסגר – יוצא החאן אל הכיכר" ומביא אליכם לאוויר הפתוח את אותם זוג אוהבים – רומיאו ויוליה – אבל קצת אחרת. כמו להקות תיאטרון נודדות בעבר, אנו עוברים להפקת כיס: ארבעה כוכבים משלנו בתאורת אלפי כוכבים וקסם נדיר של תיאטרון. תרגום: אלי ביז'אווי. עיבוד לבמה ושירים: אורן נאמן. בימוי: יואב בר-לב. משתתפים: סוזנה פפיאן, ויטלי פרידלנד/ איתי שור, ניר רון/אריה צ'רנר וארז שפריר/יוסי עיני. 21.7, 19:00 ו-21:00, גן הפעמון.

'מבקר המדינה 2022': קומדיה של שחיתויות. חידוש עכשווי ומעודכן לקומדיה המצליחה שרלוונטית למציאות חיינו יותר מתמיד לצערנו. לאוסקר פפרנו, ראש העיר של עיירה נידחת בנגב, שמצוי בעיצומו של קמפיין בחירות מוצלח, מגיעה הודעה ממקור בכיר, לפיה מתנהלת נגדו ונגד חברי העירייה חקירה סמויה בחשד לשחיתות. ראש העיר נכנס לפאניקה יחד עם כל חברי העירייה, שחוששים שהנציג של משרד מבקר המדינה כבר נמצא בעירם. נוכל קטן שנאלץ לברוח על חייו ושוהה רעב וחסר כל באכסניה עלובה באותה עיר, לא מאמין למזלו הטוב כשראש העיר נוחת לפתע בחדרו. להפתעתו, פפרנו חושב בטעות שהוא נציג משרד מבקר המדינה, מתחנף אליו ולוקח אותו לסיור מפנק בעיר והחגיגה מתחילה… מאת: אילן חצור. בימוי: אילן רונן בהשראת: המחזה הקלאסי 'רוויזור' מאת גוגול. משתתפים: אודליה מורה-מטלון, איתי שור, ארז שפריר, אריה צ'רנר, ויטלי פרידלנד, יהויכין פרידלנדר, יואב היימן, יוסי עיני, כרמית מסילתי-קפלן, ניצן לברטובסקי, ניר רון ושחר נץ. 7.7, 20:30; 9.7, 21:30; 14.7, 20:30 (היכל התיאטרון קריית מוצקין); 16.7, 21:00 (כנ"ל).

'רוחות עליזות': קומדיה מאת נואל קווארד ובבימויו של המנהל האמנותי של החאן אודי בן משה, מספרת על צ’ארלס, סופר מצליח ואלמן הנשוי בשנית, המבקש לחקור לעומק את תורת הנסתר עבור רומן חדש שהוא כותב. לשם כך הוא מזמין אליו הביתה את מאדאם ארקאטי, מדיום מוזרה העורכת סיאנס ומעלה באוב את רוחה של אלווירה, אשתו המנוחה. הרוח לא שבה מן המתים כדי לשמור על שקט. היא חזרה למען צ’ארלס ותעשה הכול כדי שישוב ויתאחד אתה, גם אם בשמיים. משתתפים: אודליה מורה-מטלון, יואב היימן, כרמית מסילתי-קפלן, ניר רון, נטלי אליעזרוב, עירית פשטן וסוזנה פפיאן. תפאורה: לילי בן נחשון. תלבושות: סבטלנה ברגר. תאורה: רוני כהן. מוסיקה: אוהד בן אבי. 28.7, 20:30; 20.7, 21:30.

תהלה: עיבוד תיאטרלי לסיפור הידוע מאת ש"י עגנון – פרשנות חדשה ועיצוב מפתיע בשילוב תיאטרון אביזרים ובובות. "זקנה אחת הייתה בירושלים" – כך מתחיל סיפור מסע המתאר את חיפושיו של הסופר אחר משמעות בחייו. באחד הימים, הוא פוגש את תהלה, זקנה צדקת המובילה אותו בסמטאות ירושלים. בין השניים נקשרת שיחה והיא מעוררת את סקרנותו. בסמטאות העיר העתיקה, פוגש הסופר דמויות שונות – חכם ירושלמי ורבנית זקנה. המפגשים מאירים את יופייה של ירושלים ואת הפסיפס האנושי בה. אט אט נחשף סיפור עברה של תהלה, תחילתו בימי נעוריה ומקורו בחטא, ועל כך מבקשת תהלה מחילה בדרכה המיוחדת. משך ההצגה: כשעה (ללא הפסקה).תפאורה: נטשה טוכמן-פוליאק. תלבושות: מאור צבר.תאורה: רוני כהן. מוסיקה: דניאל סלומון. עיצוב בובות: אמירה פנקס. הדרכת בובות: עופר עמרם.ייעוץ – נוסח, שפה ודיבור: נגה יתומי.משתתפים: יהויכין פרידלנדר, יואב היימן ותמר אלקן מאושר. 25-26.7, 20:30, גן הפעמון.

כל ההצגות מתקיימות בתיאטרון 'החאן' (למעט אלה שבהן נכתב אחרת).

מחירים להצגות 'החאן': 50-220 שקלים.

טל' להזמנות כרטיסים: 02-6303600 (שלוחה 1).

קופונים והנחות: בעמוד הפייסבוק של תיאטרון 'החאן'.