יתרונות החלב במוצרי הטיפוח

לקראת חג השבועות: את יתרונות החלב בתזונה אנו מכירים * זו ההזדמנות להכיר את מקומו של החלב במוצרי הטיפוח

מאת: מיכל חלילי, מדריכה במעבדות GIGI

חג שבועות הקרב ובא ידוע בכינוי 'חג החלב'. יתרונותיו של החלב ומרכיביו ידועים בכל הנוגע לתזונה, אך עוד משחר ההיסטוריה השתמשו בחלב בחברה הגבוהה גם לטיפוח עור הפנים והגוף. האגדות אף מספרות כי הנסיכה המצרית קליאופטרה התקלחה בקביעות באמבט חלב כדי לשמור על עור עדין ויפה.

לכבוד החג הכי חלבי בשנה מוצגות לפניכם עובדות על מרכיבי החלב הנמצאים במוצרי טיפוח ויתרונותיהם הרבים.

כאמור, לחומרים הפעילים הנפוצים במוצרי טיפוח המופקים מחלב יתרונות רבים התורמים למראה עור בריא. החלב ומוצריו עשירים בחלבונים, סוכרים ומינרלים, העוזרים לשיפור משמעותי של רמת הלחות, הבהרת העור והאטת הזדקנותו. בנוסף, הם מסייעים לתהליך חידוש התאים.

המרכיב העיקרי הנמצא במוצרי החלב הוא חומצה לקטית. חומצה זו מיוצרת על ידי חיידקים המצויים בחלב (לקטוז) בתהליך תסיסה ומשתייכת לקבוצת החומצות האלפא הידרוקסיות (AHA), הנחשבות כיום לאחד המרכיבים היעילים הידועים בעולם הקוסמטיקה לחידוש העור ולהצערתו.

יתרונותיה של החומצה הלקטית לעור

חומצה לקטית משמשת כפילינג להאצת תאי העור וחידושם. הטיפול בחומצות מאפשר להגיע לתוצאות מרשימות של הפחתת קמטים, קמטוטים, הבהרת העור ושיפור ניכר במרקם העור מנזקי השמש. בנוסף, זהו חומר הרגעה חזק העוזר בשיפור מחסום הלחות הטבעי ורמות הלחות של העור והופך אותו לאידיאלי לעור יבש או רגיש לצד היותו מרכיב בטוח ויעיל גם לסוגי העור – גם הכהים ביותר. חומצה לקטית פועלת ביעילות על כל סוגי העור, במיוחד עור רגיש, יבש ובוגר.  

חיידקים פרוביוטיים

מוצרי החלב הם מקור ל'חיידקים ידידותיים'. חיידקים אלו הם החיידקים הפרוביוטיים, החיים ופועלים באופן טבעי במערכת העיכול שלנו ועוזרים למנוע מחלות. הם משפרים ומחזקים את ההגנה הטבעית של המערכת החיסונית, מהווים טיפל יעיל באקנה, מסייעים בהגנה על העור מפני חיידקים וזיהומים, ואף תורמים לחידוש המרקם.

לסיכום, בניגוד לקליאופטרה, כיום אין צורך לקפוץ ראש לאמבט מלא חלב בכדי לנצל את יתרונותיו השונים. מרבית מוצרי הטיפוח של ימינו מכילים חומצת חלב המיוצרת באופן סינתטי ויעילות באותה המידה.

חג שבועות שמח!