כאשר נשיא ארצות הברית כרע ברך…

רבקה רביץ, ראש הסגל בבית הנשיא ורעיית ראש המועצה המקומית קרית יערים, זכתה לכבוד נדיר במינו: נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כרע ברך בפניה כאשר שמע כי היא אם לתריסר ילדים...

מעטים הם האנשים שזוכים לבקר בחדר הסגלגל של הבית הלבן בוושינגטון, המקום בו מקבל נשיא ארצות הברית את החשובים שבאורחיו, רובם ככולם מנהיגי מדינות ומלוויהם. יש כאלה שבשל שירותם הציבורי רב השנים זוכים לחוויה זו יותר מפעם אחת.

תושבת אזורנו שזכתה להגיע לחדר הסגלגל זה הפעם השלישית היא רבקה רביץ, תושבת קרית יערים ורעייתו של ראש המועצה המקומית שם, יצחק רביץ. היא הגיעה לבית הלבן במסגרת תפקידה הבכיר – ראש הסגל בבית הנשיא. זהו ביקור שלישי שלה במקום, לאחר שזכתה לבקר שם בשנות כהונתם של שני הנשיאים הקודמים – ברק אובמה ודונלד טראמפ.

חלקה בביקור זה זכה להבלטה תקשורתית מיוחדת בשל מחווה נדירה לה זכתה מצד המארח, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. כפי שפורסם, כחלק ממסע הפרידה מתפקיד האזרח מס.1, יצא ראובן ריבלין לארצות הברית ונפגש שם עם הנשיא ג'ו ביידן. אליו, כמו בכל נסיעה, התלוותה ראש הסגל שלו, רבקה רביץ. לפתע, תוך כדי המפגש עם הנשיא המארח, בעודם עומדים ומשוחחים, כרע הנשיא ביידן על ברכיו בפניה של הגב' רביץ.

אכן היה מדובר באקט מרגש ומפתיע. לא בכל יום כורע נשיא המעצמה הגדולה בעולם ברך בפני מישהו או מישהי, מה גם שמזה דורות מדובר בפעולה שכמעט ואינה מקובלת בעולם המערבי. אז מה קרה שם? מסתבר, כי בשעה שריבלין הציג בפני מארחו את ראש הסגל שלו, הוא דאג להזכיר כי היא אם ל-12 ילדים. את הנשיא ביידן זה ריגש מאוד ואת הערכתו לעובדה זו ביטא כאמור בכריעת ברך.

בריאיון לערוץ המשודר של YNET, מסרה רביץ: "זה היה בהחלט מפתיע ומרגש. לא ציפיתי. הוא אמר שהוא בא ממשפחה נוצרית מאוד מאמינה שבה יש הערכה לנושא של משפחות ברוכות ילדים. הוא לא כרע ברך בגלל תפקידי הציבורי או בגלל שאני עושה דוקטורט, רק בגלל שאני אימא, הדבר הכי בסיסי, לפני הכול". ל'ערוץ 7' מסרה רביץ: "מבחינתי הוא כרע ברך לאימא שלי, לסבתא שלי, לכל האימהות באשר הן. הוא רצה להביע הערכה לערך של משפחתיות, של בית, של אימהות ושל הקרבה למען גידול הדור הבא". אגב, זה המקום לציין כי רביץ, בת 46, היא גם סבתא והבן הכי קטן שלה הוא בן שנה וחצי.

רביץ, המנהלת אורח חיים חרדי, הגיעה לקרית יערים בשנים האחרונות וקודם לכן התגוררה בביתר-עלית, שם שימש בעלה יצחק כסגן ראש העיר. ב-2019, לאחר פטירתו הפתאומית של ראש המועצה הוותיק אברהם רוזנטל, התמודד יצחק רביץ לראשות המועצה וניצח.

את דרכה הציבורית החלה רביץ עוד בעודה אם צעירה כעוזרת פרלמנטרית אצל חמיה המנוח, ח"כ הרב אברהם רביץ, היו"ר הראשון של מפלגת 'דגל התורה'. שלוש שנים לאחר שהחלה בתפקידה יצא חוק, לפיו חברי כנסת מנועים מלהעסיק קרובי משפחה. חלקם מצאו פתרון בדמות חילופי עוזרים בין הלשכות השונות וכך מצאה את עצמה רביץ כעוזרת פרלמנטרית בלשכתו של חבר הכנסת ראובן ריבלין. היא המשיכה לשמש אותו כראש הלשכה גם בתפקידים בכירים אליהם נבחר מאוחר יותר – יו"ר הכנסת ונשיא המדינה.

רביץ, כאישה חרדית, אינה לוחצת יד לגברים. בשנות עבודתה בלשכת יו"ר הכנסת ובית הנשיא, חלק בלתי נפרד מן התדרוך שניתן לאורחים היה שרבקה רביץ מנהלת אורח חיים אורתודוכסי אדוק ביותר ומשכך נאסר על הגברים להושיט לה יד ללחיצה וכי היא אינה לוחצת ידיים לגברים. יצוין, כי כולם כיבדו את הבקשה ולא מעטים מהם אף הביעו הערכה כלפיה על עמידתה האיתנה על עקרונותיה ועל הכללים המכתיבים את אורח חייה. חלקם כיבדו אותה בהינד ראש, קידה קלה והשבוע כאמור, כרע מנהיג העולם החופשי ברך בפניה.

היא גם אישה משכילה מאוד. היא בעלת תואר ראשון במדעי המחשב ובמינהל עסקים מהאוניברסיטה הפתוחה ובעלת תואר שני במינהל עסקים. בימים אלה היא שוקדת על עבודת דוקטורט במדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה. עם סיום תפקידו של ריבלין כנשיא, סיימה אף היא את תפקידה במוסד ממלכתי זה ולשאלות ערוצי התקשורת על המשך דרכה, מסרה כי היא בוחנת מספר הצעות.