כולם עובדים ביחד

על מפגש משותף לוועדים מקומיים וועדי אגודה במטה יהודה תחת הכותרת 'מנהיגות, שותפות ועתיד'

אתמול (שני, 13.6), ערכה המועצה מפגש נוסף בסדרת המפגשים שמובילים ראש המועצה ומחלקת היישובים במועצה בנושא עבודה משותפת של נציגים מהוועדים המקומיים ומוועדי אגודה.

המפגש התקיים בצובה והשתתפו בו כמאה תושבות ותושבים – נציגי ועדים מקומיים וועדי אגודות. במהלך המפגש המקצועי, הרצו רפי נשיא, מנכ"ל חברת 'סינרגיה' ויועץ אסטרטגי למועצות אזוריות וליישובים במגזר הכפרי על מה שבין ועד מקומי לוועד אגודה; רו"ח ועו"ד תמר נודל-שטרן, מנהלת אגף המושבים ב'ברית פיקוח' ותושבת טל שחר, שהרצתה על היתרונות ביצירת ממשקים משותפים; עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים וראש המועצה ניב ויזל.

ראש המועצה פתח את המפגש ובירך את המשתתפים שהגיעו: "אני מודה לכם על כך שהגעתם ובחרתם לקחת חלק אמתי בעשייה של המועצה ושל הנהגות היישובים למען חיי התושבים. הגעתכם למפגש היום היא הבעת אמון מלאה בחזון של המועצה, בעבודת המועצה ובדרך המשותפת. לנגד עיניי עומדת רק טובה אחת והיא שיפור מתמיד בחייהם של כל תושבת ותושב במטה יהודה. הדרך לכך עוברת פעם אחת במועצה ופעם שנייה בהנהגת היישוב".

עוד הוסיף ויזל, כי "במטה יהודה עדיין לא מיצו את בניית היחידה השלישית בנחלה ומדינת ישראל עומדת בפני משבר דיור ומחסור בקרקעות בשנים הקרובות. לאור המגמות הצפויות מבחינת תפיסת המדינה לגבי התפתחות המגזר הכפרי, שיתוף פעולה ותכנון מוקדם משותף לשני הוועדים הכרחי כדי להגיע מוכנים להחלטות שיתקבלו ובכדי לשמור על הצביון הקהילתי והכפרי של היישובים. אני רואה חשיבות רבה בשיתופי הפעולה ובניהול שיח פורה בין ועד מקומי לוועד אגודה. ועד אגודה שלא מכיר בכוח שיש לוועד המקומי, לא קשוב ולא מחובר לשטח. ועד מקומי שלא מכיר בחשיבותו ובצרכיו של ועד האגודה לא מבין את הכוח שטמון בתקשורת טובה ובריאה. כולי אמונה שעדיין לא מאוחר לחולל שינויים ולייצר מציאות טובה יותר עבור התושב שבקצה. בואו לפתוח את הראש, להסתכל קדימה ולחשוב על דור העתיד. אשמח לראות יותר נשים בוועדי האגודות ובוועדים המקומיים בעמדות מפתח".

בסיום הערב נערך פאנל שעסק בלמידה מתוך ניסיון אישי בהשתתפות נציגי ועדים מקומיים וועדי אגודות.