כשיין פוגש אופנה

המעצבת מיכל נגרין ו'יקבי ירושלים' משיקים סדרת יינות בעיצובי בוטיק

המותג מיכל נגרין ו'יקבי ירושלים' (אגודה חקלאית שיתופית) משיקים בימים אלה סדרת יינות בוטיק. היין האיכותי של 'יקבי ירושלים' לובש חג ומתהדר בעיצוביו האייקונים ומלאי הסטייל של המותג מיכל נגרין. בשיתוף פעולה פורה בין הצדדים, נוצרה סדרה של ארבעה יינות עם מארזים מרהיבים ויוצאי דופן.

המותג מיכל נגרין נמצא כיום בבעלות חברת 'אלבר מור', כאשר את הקו העיצובי מובילה המעצבת הוותיקה והאהובה מיכל נגרין. הצבעוניות, היופי והחיבור לנוסטלגיה שיצרה נגרין במהלך 30 שנות קריירה הם חלק בלתי נפרד מעולם האופנה הישראלי והבינלאומי והם כאן בשביל להישאר. המותג מיכל נגרין ממשיך בקו הייחודי של נגרין, אישה פורצת דרך שהפכה מותג משפחתי ישראלי לשפה עיצובית שמזוהה בכל העולם – שפה שחוצה מגזרים וגילאים – וגרמה לגאווה ישראלית במרוצת השנים.

'יקבי ירושלים' הוא יקב ותיק הפועל קרוב ל-100 שנה ומייצר יינות במגוון סדרות. היקב קולט ענבי איכות מאזורים נוספים בהרי ירושלים, שפלת יהודה ומורדות הכרמל. בשנים האחרונות התחדש היקב ופתח מרכז מבקרים הממוקם בתוך מבנה טחנת הרוח מונטיפיורי שבמשכנות שאננים. במהלך שנת 2020, מונה ליאור לקסר למנכ"ל וליינן ראשי. לקסר מביא עמו ותק של 20 שנה בעולם היין וגישה קלאסית אירופאית שעיקרה: הכרם והפרי הם במרכז ותפקידו של היינן הוא לשקף את מקור הענבים ואיכותם. מטרתו של ליאור לקסר היא לייצר יינות איכותיים ועקביים בכל קטגורית מחיר, יינות שמתאימים לכל הזדמנות צריכה.

ביניים: מוצרי הסדרה

מרלו 2019: הופק מענבי מרלו. לאחר תסיסה עם הקליפות, התיישן היין בתוך חבית עץ אלון צרפתי במשך שמונה חודשים. היין הולבש ועוצב בהשראת ניחוחות הפרחים וההדרים, שילוב של פרחי הווינטג' המזוהים עם מיכל נגרין והגפנים העסיסיים שבבסיסו של היין. מחיר: 50 שקלים.

רוזה 2020: יין שהופק מענבי פינו נואר מהאזור הגבוה של השומרון. לאחר השריה קצרה עם הקליפות, נסחטו הענבים בצורה עדינה והיין תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומטי של הענבים. על בסיס הגוון הוורוד הבהיר וארומות תות, פטל ופריחת ההדרים, עוצבה אריזתו הרומנטית והעדינה. מחיר: 90 שקלים.

קברנה סוביניון רזרב 2018: הופק מענבי קברנה סוביניון מכרמים נבחרים בהרי ירושלים. לאחר השלמת התסיסה, התיישן היין במרתפי היקב בחביות עץ אלון במשך 12 חודשים. אריזתו עוצבה בהשראת ניחוחות פירות יער אדומים ושחורים שהוא מביא אתו, בשילוב ארומות וניל ורמזי קפה. העטיפה הסופית משלבת וינטג' ויוקרה. מחיר: 140 שקלים.

פוארטה 2019 Single Vineyard: יין מחוזק שהופק מענבי שיראז מאזור השומרון הגבוה אשר נבצרו בשיא הבשלתם. הענבים עברו השריה קרה עם הקליפות במשך כשלושה ימים, תהליך תסיסה מבוקר והוספת ברנדי איכותי. התיישנות בחביות עץ אלון וסינון גס תרמו לשימור מירב איכויות היין. צבעו של היין ארגמני עמוק ולו ארומות של פטל שחור, קסיס ושוקולד מריר. כל אלה מקבלים ביטוי בעיצוב המרהיב, העמוק ומלא הפנטזיה של מיכל נגרין. מחיר: 190 שקלים.

מסדרת יינות זו, כמו גם מיתר היינות של 'יקבי ירושלים', תוכלו ליהנות במרכז המבקרים של היקב שממוקם בטחנת הרוח ההיסטורית של מונטפיורי במשכנות שאננים. הטחנה פתוחה לציבור הרחב ואתם מוזמנים לבקר וליהנות מהיין של היקב הירושלמי הוותיק והמוביל אל מול הנוף עוצר הנשימה של משכנות שאננים הציורית וחומות העיר העתיקה.

מרכז המבקרים של יקבי ירושלים: טחנת הרוח, משכנות שאננים, ירושלים. 052-5459422.