לאן נעלמו התחנות?

לטענת תושבים, בוטלו התחנות של קו 152 במספר מקומות בירושלים שבהם עובדים תושבים רבים * לדברי משרד התחבורה, הוסט הקו לציר חלופי בשל עבודות ברכבת הקלה, אך יש חלופות

נושא התחבורה הציבורית ממשיך לככב ברשתות השונות והפעם: קו 152. כך כתב אחד התושבים: "לאחרונה, בהחלטה שערורייתית של משרד התחבורה, שינה קו 152 את מסלולו הרגיל וכעת הוא 'מדלג' על כל אזור הר חוצבים/בר אילן. הקו הזה חשוב להרבה סטודנטים, תלמידים ועובדי הייטק בהר חוצבים אשר עובדים או לומדים באזור הזה. ניסינו לקבל הבהרות ולהבין מדוע הוחלט על שינוי כזה, אך לצערנו לא קיבלנו. בתור אחד שנוסע בקו הזה כמעט ברמה יומיומית, ברור שרוב נוסעי הקו לא יוכלו להגיע ליעדם כעת". כמו גולשים רבים, גם כותב פוסט זה תייג את ראש המועצה וכתב לו "נשמח מאוד לטיפול שלך. אנו יודעים שהגיעה אליך בקשה בנושא. אנא הירתם לעזרתנו". אותו תושב גם קרא לתושבים לפנות למשרד התחבורה וצירף להודעתו קישור רלוונטי. "אשמח ממש שמי שחשוב לו או למשפחתו הדבר שיגיש תלונה במשרד התחבורה. ככל שיהיו יותר תלונות, כך יש סיכוי גבוה יותר שהקו יוחזר למסלולו הרגיל", כתב אותו תושב בסיום הודעתו.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לקידום מערך התחבורה הציבורית בירושלים באמצעות הקמת רשת מסילות עבור קווי הרכבת הקלה, זאת במטרה להפוך את בירת ישראל לעיר המתקדמת ביותר ברמת השירות של התחבורה הציבורית בארץ. במסגרת העבודות להקמת מסילת הרכבת הקלה בציר בר-אילן, ישנם עומסי תנועה באזור ולכן מבצעת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית דילול הדרגתי של השירות הפרברי והבינעירוני מהאזור לדרכים חלופיות. מדובר בתהליך שהחל לפני כשנה וחצי בקווי עוטף ירושלים וצפוי להיות מיושם בהדרגה במהלך החודשים הקרובים גם בקווי השירות הנוספים שמשרתים אזורים בינעירוניים ופרבריים, כאשר העדיפות לנסיעות בציר בר-אילן יינתן לשירות התחבורה הציבורית העירוני בירושלים. בשל כך, הוחלט גם על הסטת קו 152 לציר חלופי, זאת לאחר בחינה של כלל הצרכים והביקושים, תוך התחשבות במגבלות התשתית, העומסים והמשאבים הקיימים. תושבי מבשרת ציון יכולים להשתמש בקווי השירות ממבשרת ציון לתחנה המרכזית בירושלים ומשם לעבור לקו 54. קו זה מגיע אל תוך אזור התעסוקה בהר חוצבים. כמו כן, ניתן להשתמש בקו 67 מהתחנה המרכזית בירושלים לציר גולדה מאיר, הסמוך לאזור התעסוקה בהר חוצבים".

מהמועצה המקומית מבשרת ציון נמסר בתגובה: "ראש המועצה יורם שמעון פועל מאז כניסתו לתפקיד לשיפור מערך התחבורה הפרטית והציבורית ביישוב. במסגרת המאמצים אלה, התקיימה לפני מספר ימים ישיבת עבודה מקצועית בלשכת ראש המועצה יחד עם הנהלת חברת 'אלקטרה אפיקים' ('אגד תעבורה' לשעבר, כך במקור) – זכיין האשכול שנבחר על ידי משרד התחבורה לתפעול הקווים בתחומה של מבשרת ציון. בפגישה נכחו מנכ"ל החברה, מנהל המרחב ומנהל הנכסים.במסגרת הפגישה, הוצעו עקרונות לשדרוג מערך התחבורה ביישוב והוחלט על חידוד נהלים לכלל הנהגים העובדים בתחומי המועצה ועל קיום ערוץ ישיר ויום יומי בין המועצה לבין מנהל המרחב בחברה לצורך שיפור רמת השירות לתושבים. עוד יודגש, כי המועצה נמצאת בקשר עם צוות אב לתחבורה ירושלים, בשיתוף משרד התחבורה על מנת לאפשר שדרוג ותגבור מערך התחבורה הציבורית במבשרת ציון. ביצוע השדרוג כאמור, מותנה על ידי משרד התחבורה בהקמת שתי תחנות קצה לטובת מנוחה של נהגי אוטובוסים – הראשון בחלק הצפוני של היישוב; והשני במרכז היישוב. בימים הקרובים תוצב תחנת קצה ראשונה ולאחר מכן תוצב תחנת קצה נוספת, מה שיאפשר כאמור שדרוג לכלל מערך התחבורה ביישוב. בעניין קו 152, נמצאת המועצה בקשר עם משרד התחבורה במטרה למציאת פתרון בטווח הזמן הקרוב".