ל"ג בעומר ללא מדורות?

נציב כבאות ארצי טרם הוציא הנחיה שאוסרת קיום מדורות במרחב הציבורי בל"ג בעומר, אך ראש המועצה, מטעמי בטיחות ושמירה על הסביבה, ביקש מהתושבים להימנע מהדלקת מדורות

עברנו את פסח, את יום העצמאות ועכשיו ל"ג בעומר בפתח. בשנתיים האחרונות לא היו כאן מדורות – אם בשל הקורונה ואם בשל שרב כבד שהביא את הרשויות לאסור הדלקת מדורות במרחב הציבורי. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, אין הגבלות ואין איסורים; ועדיין, חשוב לעבור את התאריך החגיגי הזה ללא נפגעים.

מי שכן ביקש מהתושבים לא להדליק מדורות הוא ראש המועצה יורם שמעון. בצ'ט עם תושבים שקיים בדף הפייסבוק שלו, מסר השבוע שמעון: "בשנים האחרונות וגם לפני הקורונה, לא התקיימו מדורות ביישוב משלל סיבות כדי למנוע סכנות בטיחותיות שנבעו ממשטר הרוחות וממזג אוויר שרבי. היו גם צווים של נציב הכבאות ברמה הארצית וגם החלטה של המועצה שהפעילה שיקול דעת מתוך מקום של זהירות והסכנות שנשקפו לילדים ולמבוגרים. אנו ממשיכים במדיניות זו ואני יודע שאני מסב צער לילדים רבים אבל אני מעמיד את ההנאה של המדורות מול הסכנה והזיהום וקיבלנו החלטה שלא יהיו מדורות גם השנה. מצפה שתגלו הבנה ורצון טוב ותשתפו פעולה".