ל"ג בעומר ללא מדורות

עקב צפי למזג אוויר שרבי, הודיעה המועצה כי תיאסר הדלקת מדורות ל"ג בעומר בכל רחבי היישוב * מפרי ההנחיה צפויים לקנסות

בשנה שעברה התבדחנו על 'ליל הסגר' ו'ל"ג בעוצר'. בנקודת זמן זו אשתקד היינו בשיאו של סגר מחמיר. אחרי פסח ועצמאות בבית, לא נפלנו מהכיסא מכך שכך יהיה גורלו של ל"ג בעומר.

שנה חלפה, המציאות השתנתה, התחלואה בירידה מתמדת ובמבשרת ציון ושכנותיה התחלואה שואפת לאפס. חגגנו את ליל הסדר בחיק המשפחה המורחבת ואת המנגל של יום העצמאות עשינו בחיק הטבע ולא בגינת הבית. אך את ל"ג בעומר, כנראה גם השנה לא נחגוג עם המדורה המסורתית.

עקב מזג האוויר השרבי והקיצוני, הצפוי בשבוע הבא, לרבות רוח מזרחית ערה, קיימה המועצה התייעצות עם גורמים רלוונטיים – השירות המטאורולוגי, משטרת ישראל, מד"א, שירותי כבאות אש וגורמים נוספים. בסיכום ההתייעצות הוחלט על איסור הדלקת מדורות בכל רחבי היישוב, גם במקומות שהוכשרו ומיועדים למדורות, זאת משיקולי בטיחות ומתוך רצון לשמור על שלומם ובריאותם של התושבים ובמיוחד הילדים. זה המקום לציין, כי אין זו הפעם הראשונה שהדלקת מדורות נאסרת בשל מזג האוויר והדבר קרה ביישוב ובמקומות רבים בארץ יותר מפעם אחת בשנים האחרונות.

יורם שמעון, ראש המועצה: "למרות הפגיעה הצפויה במצב הרוח של ילדינו, הדבר הכרחי על מנת לשמור על חיי אדם ובריאות התושבים. בכפוף לחוק העזר העירוני, הבערת מדורות במקום שאינו מאושר בתחום השיפוט של היישוב אסורה על פי החוק. השיטור העירוני יבצע אכיפה מוגברת ויטיל קנס כספי בסכום של 475 שקלים על הבערת מדורות והפרת החוק. שיהיו לנו ימים שקטים, רגועים ובטוחים!".