לשנה טובה תכתבו ותחתמו

שוק העטים ממשיך להתחזק גם בעידן הדיגיטלי

גם בעולם שהולך ונעשה דיגיטלי יותר שוק העטים ממשיך לצמוח, עם מותגי אופנה כמו הוגו בוס וקורטי 1881 שנכנסו גם הם לקטגוריה והביאו עמם רוח חדשה לשוק. דווקא בשנה האחרונה קיבל התחום פריחה מחודשת- כאשר תקציבי בילויים וחופשות הוסבו בחסות הקורונה למוצרי פיצוי עצמי, מותרות ופינוק. אז מהם החידושים הבולטים בתחום? ומה מחפשים החותמים של שנת 2021?

עט כדורי, רולר או עט נובע – לא משנה עם מה אתם מעדיפים לחתום על החוזה הגדול הבא שלכם, אנשי ונשות עסקים של שנת 2021 שמים דגש מיוחד על הסטייל. שוק עטי היוקרה ממשיך להתחזק גם עמוק אל תוך העידן הדיגיטלי, כאשר מותגי אופנה מציגים קולקציות עטים משלימות לצד מותגים וותיקים שמקבלים עדנה מחודשת תחת מגמת הרטרו המתגברת. היות ועט הוא מוצר נוח לרכישה מקוונת – נהנה קטגוריית עטי היוקרה מפריחה מחודשת בשנת הקורונה, כאשר תקציבי חופשות ובילויים הוסבו לרכישת מוצרי מותרות ויוקרה המפצים על התקופה המאתגרת.

תקופת החגים היא באופן מסורתי אחת מהתקופות הבולטות ברכישת עטי יוקרה: "עטים הם אחת ממתנות החג הפופולאריות ביותר – שלא מצריכה התאמת מידה, מתנה קטנה ונוחה לנשיאה לחופשות ולערבי חג, ואין כמעט גבר או אישה שלא היו שמחים לשאת פריט שכזה בתיק – כך שההצלחה מובטחת", מרחיב טל רז מבעלי רשת המתנות ג'נטלמן. "בישראל מקבל העט משמעות מיוחדת– בברכת חתימה טובה בייחוד, לאור אפשרות ההקדשה האישית באמצעות חריטה על העט או על המארז", מרחיב רז.

מנפוליאון ועד קייט מידלטון: מותג העטים שעשה היסטוריה

בין חברות העטים ההיסטוריות ניתן למצוא את חברת – Dupont הצרפתית שנוסדה על ידי סיימון טיסו-דופונט (Simon Tissot-Dupont) במחצית השנייה של המאה ה -19 כחברה לייצור מזוודות. סיימון שעבד בתור הצלם של נפוליאון השלישי, פיתח עין חדה ליוקרה והבנה מצוינת של אופנות פריזאיות. במהלך שנות השבעים של המאה ה -19 בנה לעצמו סיימון מוניטין כמעצב תיקי נסיעות ומזוודות לאנשי עסקים ולדיפלומטים עשירים, כמו גם לאריסטוקרטיה של צרפת ואפילו למלוכה. בשנות החמישים והשישים כאשר המותג מנוהל על ידי בניו של המייסד, דופונט יוצר פרטי יוקרה למפורסמים ולאמנים כמו אודרי הפבורן ופבלו פיקאסו, ומתחיל לייצר עטים לבקשת ג'קי קנדי. גם היום נחשב המותג לאחד מהמותגים המובילים של צרפת, עט של המותג ניתן כמתנת ממשלת צרפת לנסיך וויליאם וקייט מידלטון לחתונתם.

שיק איטלקי: שני אספני העטים האיטלקיים שהפכו את התשוקה למקצוע

המותג Viscoti שהוקם בשנת -1988 על ידי שני החברים ואספני העטים הנלהבים דנטה דל וצ'יו (Dante del Vecchio) ולואיג'י פולי (Luigi Poli) מביא לקדמת הבמה טכנולוגיות קלאסיות וחדשנות טכנולוגית לייצור עטים. השניים השיבו לתחום חומרים שכבר לא נמצאו בשוק העטים כמו צֶלוּלוֹאִיד על בסיס טבעי, והחזירו אותו לייצור העטים באופן שעשה היסטוריה והציג סדרת עטים ממוספרת ומוסמכת העשויה מצלולואיד דבר שלא נעשה במשך 30 שנה לפניהם. במהלך השנים רשמה החברה מספר פטנטים ייחודיים המצויים רק בעטי החברה בהם מאגרי דיו כפולים, ומשאבה בצורת סהר. בנוסף לשימוש בצלולואיד משלבים העטים חומרים חדשניים כמו לוציט או אקריליק לצד חומרים מסורתיים כמו שנהב או פלדיום.

האאוטפיט לא שלם ללא עט: מותגי האופנה שכבשו את שוק העטים בסערה

לצד השחקנים הוותיקים בתחום כיום ישנם לא מעט מותגי אופנה שנכנסים גם הם לשוק העטים – כמוצר משלים שהמלתחה של איש או אשת העסקים איננה שלמה בלעדיו.

בין המותגים הבולטים מותג חליפות היוקרה האיטלקי Cerruti 1881 אשר פועל בתחום חליפות הגברים קרוב למאה חמישים שנה, בקו מאפיין של בדים משובחים, אומנות מוקפדת ועיצוב אינטליגנטי. לאורך השנים התרחב תחום פעילות החברה גם לבישום, מוצרי עור, שעונים, תכשיטים, משקפיים, עניבות, צעיפים, נעליים ועוד כאשר קולקציית העטים היא הרחבה של מלתחת הגבר המלאה שמציג המותג. גם המותג המוכר – Hugo Boss מציע בשנים האחרונות קולקציית עטים המביאה לקדמת הבמה את האסתטיקה המאופקת, בעטים בגימור מט, ובשיק חסר מאמץ המאפיין את בית האופנה.