מה אוכלים היום בבידוד?

הקורונה שיבשה לכם את השגרה באופן כללי? אל תיתנו לה לקלקל לכם את הרגלי התזונה

בתקופה זו נכנסות משפחות רבות לבידוד. בימי בידוד קיים קושי לנהל שגרת אכילה מאוזנת. לפניכם מספר טיפים להתנהלות תזונתית נכונה בזמן בידוד.

שמרו על סדר יום ועל ארוחות מסודרות: גם בזמן בידוד, חשוב לשמור על שגרה. קבעו שעות מסודרות לארוחת בוקר, צהריים וערב – כך תנצלו את ימי הבידוד לארוחות משפחתיות בשעות קבועות וכל בני המשפחה יידעו מראש מתי הארוחה הבאה. מומלץ לתכנן מראש את הפעילויות לימי הבידוד. הכינו טבלה מסודרת באיזו שעה אוכלים, לומדים, עושים פעילות גופנית, זמן מסך וכו'. הרבה פעמים הקושי מתחיל כאשר סדר היום אינו ידוע.  

מבשלים יחד: בזמן הבידוד, פונים רבים לבישול ולאפייה ומכינים מתכונים חדשים. נצלו זאת להכנת ארוחות מזינות ובריאות יחד עם הילדים שלכם. נסו להפחית בהכנת מתכוני קינוחים, עוגות, מתוקים וכו' (אם מכינים מתכונים מתוקים, תורידו את כמות הסוכר שלרוב היא מופרזת). נסו להכין יותר סלטים, מרקי ירקות, פשטידות על בסיס ירק, ירקות בתנור ושאר מנות מאוזנות שמשלבות פחמימה פלוס חלבון וירקות (כגון מרקי קטניות וירקות, מג'דרה עם סלט, אורז עם ירקות מבושלים ונתחי חזה עוף. אפשר גם לאתגר את עצמכם ולנסות להכין סושי בבית או פיצה מקמח מלא בתוספת ירקות).

במידה והחלטתם להזמין אוכל: יש אפשרויות רבות ומגוונות. ותרו על מזונות מטוגנים והעדיפו סושי עם דג וירק או מנת אטריות עם ירקות מבושלים וחלבון (חזה עוף או טופו). העדיפו להזמין ממסעדות שמציעות אוכל ביתי ופחות מעובד.

פעילות גופנית: גם בזמן בידוד בבית, אפשר ורצוי לבצע פעילות גופנית. הקפידו לקבוע פעילות לכל המשפחה, ריקודים ותרגילים שונים. אפשר להיעזר בסרטונים שמדגימים פעילות גופנית, לעשות פעילות מול הטלוויזיה או פשוט להשמיע מוזיקה ולרקוד יחד בכיף. קבעו לעצמכם שעה קבועה שבה אתם מקדישים זמן לפעילות גופנית כחלק מסדר היום (זוכרים את הטיפ הראשון?).

קניות: שימו לב אלו מצרכי מזון אתם קונים. מה שתיקנו – זה מה שתאכלו. הקפידו לרכוש ירקות, פירות, קטניות ומוצרים פחות מעובדים. הימנעו משתייה מתוקה. המעיטו בממתקים ובחטיפים. אם החלטתם כן לקנות חטיפים, העדיפו פופקורן או בייגלה אפוי (וכמובן שימו לב לכמות).

רעיונות לנשנושים בריאים: פרי חתוך דק שייקח לכם יותר זמן לאכול, שיפוד של פירות חתוכים, קלח תירס, קערית קטנה של אדממה (פולי סויה), יוגורט, ירקות חתוכים (לדוגמא מקלוני גזר), תמר עם חופן קטן של שקדים, כדורי תמרים ואגוזים.

שלבו ירקות בכל הארוחות: בבידוד יש הרבה זמן פנוי. נצלו אותו לחוויית בישול משותפת עם הילדים. תנו להם לחתוך ירקות בהתאם לגילם, הכינו סלט יחד, חתכו ירקות למרק, גוונו בסלטים ובירקות. זה גם הזמן לחשוף את הילדים לירקות שאינם מרבים לאכול (ברוקולי, כרובית, קולורבי, שומר, דלורית וכו'). כדאי שיהיו ירקות חתוכים תמיד על השולחן לנשנוש בריא.

הקפידו על שתיית מים: רבים מאתנו לא מקפידים על כך בחיי היום יום (ואפילו יותר בחורף). בידוד זה זמן לשפר הרגלים. קחו על עצמכם משימה לשתות יותר מים לאורך היום. הכינו קנקן או בקבוק מים והקפידו לשתות. אפשר להוסיף למים מעט לימון או עלי נענע.

בידוד קל ובריאות לכולנו.