מופע המחול 'כחולות'

ללא מגבלת גיל: בכורה תל אביבית בהשתתפות 12 נשים בגילאי 80-65 עם יצירת מחול מאת גלית ליס

ב'כחולות', מעמיקה הכוריאוגרפית גלית ליס את מחקרה מן העשור האחרון וממשיכה את האג'נדה האמנותית-חברתית שלה, השואפת להנכיח את 'האסתטיקה הפיזיולוגית' של הגוף המבוגר בזירת המחול העכשווי. ביחד עם אנסמבל שמורכב מ-12 נשים בגילאי 80-65, ליס בוחנת את הוויית ההתבגרות והזִקנה דרך גוף ותנועה. היא מציעה תנועה אפשרית במרחב הפרפורמטיבי והציבורי – כזו שמאתגרת את הגוף המחולי השגור ובוחנת את התפיסות החברתיות והפוליטיות הרווחות.

הפרפורמריות שלה חושפות את הביוגרפיה הקבוצתית שחקוקה בגופן וקשורה ברעיונות חברתיים-לאומיים, באתוס הציוני שלרגליו התחנכו ובו בזמן פורמות אותה ומפנות מקום לארוס ולגוף האישי. ב'כחולות', ניצבים העבר וההווה זה לצד זה. מתוך התפרקות של רעיונות קולקטיביים ולצד תנועתיות המאתגרת את הגוף המבוגר עולות שאלות בנוגע לנאמנות, לזהות, לגוף, למקום ולבית.

'כחולות' היא עבודתה הרביעית של גלית עם נשים בגיל הבוגר. המופע עלה בבכורה בפסטיבל ישראל 2020 ומגיע לשבעה מופעים בבכורה תל אביבית במרכז 'סוזן דלל'.

לאור התקופה האחרונה, 'כחולות' מתגייסות למען נשות הדרום לאחווה והעצמה נשית והקימו מערך של תרומות להגעת נשים להופעות ובמטרה לממן סדנאות ומופעים לנשות הדרום בישובים שנפגעו.

כוריאוגרפיה: גלית ליס. שותפה ליצירה: אורית גרוס. משתתפות: אורית גרוס, אורנה שור, הלינה שמשינס, ורד יציב, טרי קישינובסקי, נורית לימור, נעמי יהל, סמדר אלעד, סמדר כרמון, עדה נגר, צפורה רם פינק ושרה דגן. דרמטורגיה: נטלי צוקרמן. מוזיקה: אבי בללי. תפאורה: איריס מועלם. תלבושות: מאיה בש. תאורה: רותם אלרואי. הנחיה קולית: מיכל אופנהיים. סאונד: מרקו מילבסקי. ניהול הצגה: נעה דר. צילום סטילס: אלי פסי. קשרי חוץ והפקה: אלינה פלדמן. גרפיקה: נורית ברנדה. טריילר: אורן מנצורה.

המופע נתמך על ידי מפעל הפיס – המועצה לתרבות, משרד התרבות והספורט, עמותת הכוריאוגרפים, קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות, קאנטרי כפר סבא ותורמים נוספים שביקשו להישאר בעילום שם.  תודות למרכז קהילתי צהלה בתל אביב ולמשפחת שמשינס

על היוצרת

גלית ליס היא יוצרת עצמאית, מורה וחברה בעמותת הכוראוגרפים. כחלק מן האג'נדה האמנותית והחברתית שלה, היא יוצרת עם נשים מבוגרות שאינן רקדניות. יצירותיה מופיעות על במות מקצועיות בפסטיבלי מחול בינלאומיים בארץ ובעולם. גלית היא היוזמת ומנהלת של בית הספר לסדנאות 'גילה' בתנועה ואמנות הבמה לנשים בגיל הבוגר, במסגרתן היא חוקרת את הוויית ההתבגרות והזיקנה דרך הגוף והתנועה. ליס מפתחת מתודולוגיה ייחודית לעבודה עם הגוף הבוגר ומוזמנת להעביר מפגשי אמן וסדנאות בארץ ובעולם. ליס היא בעלת תואר M.Mus מטעם האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים ובוגרת התכנית 'אמנים לשינוי חברתי' של בית הספר מוסררה לצילום מדיה ומוסיקה חדשה בירושלים. גלית פועלת ליצירת מרחב אמנותי לנשים בגיל הזה ולקידום הרעיון של חיים בחברה המאפשרת התפתחות ומימוש עצמי גם בגוף בוגר.

אתר היוצרת: www.galitliss.com.

מועדי המופעים: שישי, 2.7, 20:30; שבת, 3.7, 19:30; שני, 19.7, 20:00; שלישי, 20.7, 19:30; רביעי, 21.7, 19:30; חמישי, 29.7, 19:30; שישי, 30.7, 14:00.

הזמנת כרטיסים באתר סוזן דלל: https://bit.ly/3fBe8ho.