מיוון באהבה, בשמחה ובמגוון טעמים

הסקוטית מבית ישרקו מרחיבה את קטגוריית היינות ומשיקה את יקב Sabanis מיוון

החברה הסקוטית מבית ישרקו, מרחיבה את קטגוריית היינותומשיקה יינות מיוון – מיקב Sabanis סאבאניס. מדובר, ב-5 יינות: סדרת פייר ווינד (רוזה, לבן ואדום) , לימניונה ומאלגוזיה.

יקב סאבאניס, הוקם בשנת 1980 ע"י טאסוס סמפניס, מהנדס מכונות במקצועו, ואשתו אלי, מתוך רצון לנצל היטב את הכרמים שלהם ולהמשיך את המסורת המשפחתית בייצור היין. היקב ממוקם באזור אגיוס יואניס, הנמצא במרחק של 15 ק"מ מהעיר חלקידה. היקב חדיש, ומשתמשים בו באמצעי הייצור המשוכללים ביותר מכלי נירוסטה כפולי דופן, קו מילוי איזוברי ועוד. ליישון היין, היקב משתמש בחביות עץ אלון שונות, לרוב "באריק" בנפח בורדו קלאסי.

הענבים מגיעים מכרמי המשפחה שנטועים באדמת חול, באקלים ים תיכוני קלאסי. הם חצי הרריים ומקוררים ע"י הרוחות שנושבות בכיוון הים האיגאי. הכרמים בבעלות פרטית ומשתרעים על שטח של  כ-450 דונם. הענבים הגדלים בדומיין סאבאניס הם תערובת של זנים מקומיים ובינלאומיים כמו: רודיטיס, מאלגוזיה, מוסקופילרו, אסירטיקו, מוסקטו, סוואנטיאנו וסוביניון בלאן בזנים הלבנים, ואילו אגיורגיטיקו, לימניונה, גראנש, קברנה סוביניון, סירה ומרלו הם הזנים האדומים.

דומיין סבאניס פייר ווינד לבן, יין יבש מענבי אסירטיקו ומאלגוזיה. הענבים משני הזנים עוברים תסיסה בנפרד. היין נשאר על המשקעים במשך כחודשיים, ולאחר מכן מסונן ומבוקבק. ליין צבע לימוני ירוק חיוור, המגוון הארומטי של זן המאלגוזיה מעניק ליין אלגנטיות, בעוד מגוון הארומות המעודנים של זן האסירטיקו תורם למרקם העשיר. הארומה חזקה של פרי טרופי, הדרים ומינרליות מאוזנת בחומציות מרעננת המעניקה סיומת ארומטית ארוכה בפה. היין מתאים למנות דגים, פירות ים וסלטים שונים. מעולה עם בשר אחר ברוטב לבן קל. מחיר מומלץ: 39.90 ₪,  750 מ"ל.  מומלץ לשתות בטמפרטורה של 10-9 מעלות.

דומיין סבאניס פייר ווינד רוזה, יין יבש מענבי גראנש וסירה. היין עובר מגע קצר עם הזגים, ואחריו פרס ואז התססה כיין לבן. ליין צבע ורדים עם ניחוחות עזים של פרי אדום, תות ודובדבן ועם חומציות מרעננת וארוכה. היין מתאים למנות פסטה קלות, בשרים על האש, קינוחים וכאפריטיף. מחיר מומלץ: 39.90 ₪,  750 מ"ל.  מומלץ לשתות בטמפרטורה של 10-12 מעלות.

דומיין סבאניס פייר ווינד אדום, יין יבש מענבי קברנה סוביניון ומרלו. כל זן ענבים עובר בנפרד ויניפיקציה אדומה קלאסית במכלי נירוסטה בטמפרטורה מבוקרת. בסיום, תסיסה מלולקטית ויישון חלקי בחביות עץ אלון צרפתי למשך שישה חודשים. ליין צבע אדום עם ארומה של פרי בשל ופרחים. היין עשיר  בבוסריות מהודקת וטובה, הודות לתהליך היישון החלקי בחביות עץ אלון. היין בעל חומציות עדינה וסיומת ארוכה. מתאים למנות פסטה ברוטב אדום, בשר אדום קל, גבינות קשות וחצי קשות ועוד. מחיר מומלץ: 39.90 ₪,  750 מ"ל.  מומלץ לשתות בטמפרטורה של 18-16 מעלות.

דומיין סבאניס מאלגוזיה, יין לבן יבש מענבי מאלגוזיה. הענבים גדלים בכרמים בגובה של 350 מטר ונבצרים באמצע חודש אוגוסט. לאחר השרייה קרה בת 6 שעות ופרס מהיר, התירוש עובר התססה במכלי נירוסטה, ואח"כ השהייה בת חודשיים על משקעים עדינים, היין מסונן ולאחר מכן מבוקבק. ליין צבע זהוב עז, עם ניחוחות פרחוניים פירותיים עזים עם תווים רעננים של אפרסק ואננס, עשיר והרמוני בפה. היין מתאים למנות של פירות ים ודגים בגריל, ספגטי עם פירות ים, גבינות וסלטים. מחיר מומלץ: 65 ₪,  750 מ"ל.  מומלץ לשתות בטמפרטורה של 10-12 מעלות.

דומיין סבאניס לימניונה, יין אדום יבש מענבי לימניונה. הענבים נבצרים בבציר ידני בכרם עם יבול נמוך, שגדל על קרקע חרסתית מאווררת. התירוש עובר תסיסה ב-25 מעלות למשך 25 ימים. התסיסה המלולקטית מסתיימת בחביות עץ אלון, בהן גם מתבגר היין במשך 6 חודשים. הטעם מובנה היטב בפה, עם בוסריות בינונית ועשיר בחומציות מרעננת. ארומות של פרי אדום, כגון תות ודובדבן מעורבבים בתבלינים חריפים. היין מתאים למנות מסורתיות מהמטבח היווני, בשרים אדומים צלויים בהכנה ארוכה, וקינוחי פירות ואגוזים. מחיר מומלץ: 55 ₪,  750 מ"ל.  מומלץ לשתות בטמפרטורה של 18-15 מעלות.

ניתן להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות ובמסעדות וברים נבחרים

אתר חברת ישרקו : http://www.israco.co.il/