מיזם 'ניקיון המיליון' יוצא לדרך

על מיזם לאומי רחב היקף שמטרתו לנקות את השטחים הפתוחים ברחבי ישראל

לקראת יום כדור הארץ שיחול בתאריך 22.4.21 התגבש מיזם לאומי רחב היקף שמטרתו לנקות את השטחים הפתוחים ברחבי ישראל. המיזם נוצר בהתארגנות משותפת של גופים רבים ביניהם: רשות הטבע והגנים, מפעל הפיס, קרן קימת לישראל, הרשויות המקומיות, המועצות האזוריות והחברה להגנת הטבע

החזון המרכזי של המיזם הוא לייצר לראשונה תהליך ארוך טווח ומתפתח שיהווה "גלגל תנופה" לאומי שיתפרס על פני כ 5 שנים –  במטרה להעמיק את המודעות הציבורית, להניע לפעולה ולעודד את הקהילה והחברה הישראלית להיות שותפים מלאים בשמירה על ניקיון היערות והטבע וטיפוח של סביבה נקייה.

יריית הפתיחה לתחילתו של המיזם, תחל בפעילויות ניקיון ושמירה על הסביבה ביום כדור הארץ שחל בשבוע הבא.

יום כדור הארץ הבינלאומי יהווה אירוע ראשוני להשקת הפרויקט, במסגרתו יצאו קבוצות רבות מכל ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום, מרשויות, חברות ומגזרים מגוונים, כולם יחד, לפעילות ניקיון בשטחים הפתוחים, עפ"י שיבוץ שיקבע מראש. בנוסף לאורך השנה יתקיימו 'ימי שיא' לניקיון והסברה, בחודשים יוני ואוקטובר 2021, על מנת לתחום את תחילת וסיום תקופה אל מול  קבוצות הפעילות.

בשאר ימות השנה, תתקיים פעילות כלל ארצית, חוצת מגזרים, בתוך הקהילה, במטרה לרתום את הרשויות המקומיות ואת הקהילה למחויבות לניקיון בשטחים שבקרבת הרשויות. במקביל, יוקמו קבוצות ניקיון ייעודיות לאימוץ שטחים במקומות מרוחקים יותר, זאת במטרה להוביל להנחלת תרבות לשמירה על ארץ נקייה ומניעת השלכת פסולת, תוך רתימת התושבים, אשר יהיו מודעים לחשיבות הניקיון ויגלו אכפתיות אמיתית ודוגמא אישית לשמירה על הטבע בקרבתם, ובכלל. בנוסף, לאורך השנה ובתקופת המיזם כולו, תבוצענה פעילויות הדרכה והכשרה לנציגים ומובילים בקהילה.

עד כה נרשמו לפעילות עשרות אלפי אנשים, כאשר בשיאו של המבצע הצפי הוא להגיע לכמיליון אזרחים היוצאים יחד לפינוי פסולת המוני.

שאול גולדשטיין, מנכ״ל רשות הטבע והגנים: נושא הניקיון של הארץ מעסיק את רשות הטבע והגנים ימים ולילות. לפני שנתיים הבנו שאם לא יהיה שינוי בתודעה, הארץ תמשיך להיות מלוכלכת. יזמתי פניה אל השותפים על מנת לחולל שינוי בנושא הניקיון. שיתופי הפעולה עם כלל הגורמים הוא הדרך היחידה שנוכל להתחיל לשנות את המצב. אני קורא לציבור הרחב להצטרף למיזם לטובת כולנו!

אברהם דובדבני, יו"ר קרן קימת לישראל: אנו שמחים וגאים להשתתף במיזם המבורך של "ניקיון המיליון" ולעודד נושאים שקק"ל חרטה על דגלה כמו קיימות ושמירה על הסביבה. נושאים אלו מבטאים את מהותה של קק"ל, על פי האמנה שיש לה עם ממשלת ישראל מהקמת המדינה. אנו מזמינים את עם ישראל כולו לבוא ולהירתם לפרויקט וביחד נהפוך את ישראל לנקייה יותר

חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי: השלטון המקומי גאה להיות שותף ולקחת חלק משמעותי במיזם "ניקיון המיליון" כנדבך נוסף בפעילות הנרחבת למען איכות הסביבה והשמירה על סביבה נקייה ומטופחת.

ראשי הרשויות בכל רחבי הארץ מקדמים חינוך לניקיון ושמירה על הסביבה כחלק משינוי תפיסה תרבותי למען איכות החיים שלנו ושל הדורות הבאים.

אני בטוח שהחיבור למיזם המבורך הזה יהווה מכפיל כוח ביכולת לרתום את הציבור למטרה חשובה זו.

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס:  מפעל הפיס גאה להוביל יחד עם הרשויות המקומיות, קק"ל ורט"ג את המיזם המקסים שבו נתחבר כולנו יחדיו למען מטרה אחת נעלה – שמירה על מרחבי ארצנו היפה ועל הכדור שעליו אנחנו חיים. אנו קוראים לציבור לצאת לטבע, להצטרף אלינו ולקחת חלק במשימה חינוכית, ערכית, התנדבותית וחברתית ובכך להפוך לשותפים מלאים בשימור יופייה של ארץ ישראל ונופיה. מפעל הפיס ימשיך לפעול ולהשקיע משאבים רבים לטיפוח המרחבים הפתוחים למען רווחתם של תושבי הרשויות המקומיות וכל אזרחי ישראל.

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי: המועצות האזוריות מחזיקות את רוב השטחים הפתוחים במדינת ישראל ועושות ככל יכולתן לשמור על השטחים הללו לצורך רווחת הציבור בישראל כולו.  השלכת הפסולת ולכלוך השטחים הפתוחים הוא אחד האתגרים המשמעותיים ביותר עימם אנחנו מתמודדים מידי יום. אנו שמחים מאוד על השותפות הרחבה של כל הגורמים וקוראים לציבור לגלות אחריות ולהירתם למשימה הלאומית לניקיון המדינה.

להרשמה ופרטים נוספים:

מוקד "ניקיון המיליון"

 Info@nikyonhamilion.org.il

שעות פעילות: א-'ה,' 09:00-17:00

חפשו אותנו "ניקיון המיליון"

פעילות בהר אדר

ביום שישי (23.4, 12:00-15:00) יתקיים המפגש השני בפרויקט הארצי של איכות הסביבה, 'ניקיון המיליון'. כל מי שאוהב את הטבע מוזמן להירשם לפעילות חווייתית ביער.

מן המועצה נמסר: "פעילות זו היא חלק ממיזם מטעם רשות הטבע והגנים, שהחלה בתהליך לאומי להעמקת התודעה והמוכנות של החברה והקהילה הישראלית להיות שותפה לסביבה, ניקיונה וטיפוחה בשיתוף הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה. במיזם זה לוקחים חלק חברות מזון גדולות, גופים גדולים, מכינות קדם צבאיות, פנימיות, מתנ"סים, בתי ספר, חברות המייצרות פסולת המונית ועוד".

לפרטים והרשמה ניתן לשלוח מייל לריקי גלמידי, רכזת תרבות riki@har-adar.muni.il או למורן גל רוזלמן, אחראית תחום נוער וקהילה moran_gr@har-adar.muni.il.