מיטב להיטי ברודווי – הקשר היהודי

התזמורת הסימפונית ירושלים בקונצרט מיוחד שייערך בתיאטרון ירושלים עם המלחים קולין שוחט והחזן וזמר האופרה סיימון כהן

על הקשר היהודי ללהיטי ברודווי שמעתם? התזמורת הסימפונית ירושלים תארח ביום שני 7.6.21 לקונצרט מיוחד את החזן וזמר האופרה סיימון כהן, היוצר קולין שוחט ויחד עם האחים פורטנוי בניצוחה של קרן קגרליצקי ינגנו וישירו את מיטב להיטי ברודווי המוכרים וידועים כל כך שנוצרו על ידי מלחינים יהודים.

בין הלהיטים הבולטים: שירים מתוך 'עלובי החיים' שהלחין מישל שונברג, קטעים מתוך המחזמר 'יוסף וכתונת הפסים המשוגעת', יצירות של גרשווין, שירים מתוך המחזמר 'סיפור הפרברים' 'כנר על הגג' ועוד ועוד.

עופר אמסלם מנכ"ל התזמורת הסימפונית ירושלים – 'לא כולם יודעים אך יצירות רבות מתוך מחזות זמר מוכרים וידועים לרובנו נכתבו על ידי מלחינים יהודים מוכשרים. בקונצרט יבואו לידי ביטוי יצירות מוכרות ואהובות ממיטב מחזות הזמר של ברודווי. אני מזמין את הקהל הרחב אוהב הז'אנר להצטרף אלינו לערב יוצא דופן".

הקונצרט יתקיים ביום שני 7.6. בשעה 20:00 אולם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים רח' שופן 5.

התזמורת הסימפונית ירושלים שזו עונתה ה-83 נוסדה בסוף שנות השלושים כתזמורת של שרות השידור המנדטורי בפלשתינה. עם קום המדינה היתה לתזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור כתזמורת רדיו. מרבית הקונצרטים הוקלטו ושודרו בקול המוסיקה מאולם הבית של התזמורת – הנרי קראון בתיאטרון ירושלים.

מנהלה המוסיקלי החדש של התזמורת מאסטרו סטיבן סלואן. בין מנהליה המוסיקליים בעבר שמות בולטים כמו מנדי רודן, לוקאס פוס, גארי ברתיני, לורנס פוסטר, דוד שלון, לאון בוטשטיין ופרדריק שאזלן.

רפרטואר התזמורת מהווה שילוב רחב יריעה בין יצירות המופת של העבר וההווה החל מיצירות הבארוק, עובר דרך התקופה הקלאסית והרומנטית ויצירות ישראליות. התזמורת מוזמנת לעתים תכופות לסיורי קונצרטים ברחבי העולם, והופיעה באולמות היוקרתיים ביותר, ובהם קרנגי הול בניו יורק, אולם המוזיקפריין בווינה, אולם הפילהרמוני בקלן ואולמות הקונצרטים המרכזיים בדיסלדורף, בפרנקפורט ובלוצרן.  

לפרטים נוספים אתר הבית של התזמורת: https://www.jso.co.il/   ובדף הפייסבוק

אולם הנרי קראון רח' שופן 5, ירושלים

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים:   02-5611498/9