ממשלת בנט: לא רק ביקורת

המשמעות הביטחונית של ההישענות על מרצ ורע"מ: ברור מהו המחיר שתשלם ממשלת בנט ונשלם כולנו בגין הרכבה האישי-פוליטי הנוכחי

ממשלת בנט-לפיד גוררת ביקורת קשה כמעט בכל תחום מתחומי פעילותה. הנושא הראשון, איך לא, הוא הקורונה או כפי שבימים האחרונים קוראים אותו 'נגיף דלתא'… לא מזכירים את השם המפורש, 'קורונה'. מדוע? אולי מחמת עינא בישא, או שנעשה כאן מאמץ להדגיש עובדת נוכחותו בשם אחר על מנת להפריד אותו בתודעת הציבור מנגיף הקורונה, שבו הצליח נתניהו להילחם ביתר יעילות…

אבל לכל ברור שמניותיה של הממשלה הולכות וצוללות במהירות. כל יום מתווספת אמירה חדשה המוסיפה עוד אבן למטען הכבד אותו נושאת עתה עגלת הקואליציה.

לפני ימים ספורים ביטאה חברת הכנסת ג'ידה רינאוי-זועבי (מרצ) את עומק השינוי בתפיסה המדינית ביטחונית על פיה תפעל מעתה ממשלת בנט/לפיד החדשה: "בנט יודע, שאם הממשלה תלך לעימות צבאי, ממשלתו תתפרק. נוכחות מרצ ורע"מ בקואליציה מגבילה את האפשרות לפעולה צבאית הכרחית. זה בהסכמים הקואליציוניים".

רינאוי זועבי מכירה היטב את המציאות הישראלית, היא בעלת תארים אקדמיים בספרות ובמינהל עסקים ממבחר אוניברסיטאות בארץ (העברית, חיפה והמכללה למינהל). כמו כן, מילאה תפקידים מרכזיים במוסדות ציבוריים בארץ. היא 'שחררה' את האמירה הנ"ל משום שהיא מכירה גם את ההשפעה הפוליטית שיש לפעולות צבאיות על מצבם הציבורי של הרצים בבחירות וגם את ההסכמים הקואליציוניים, בוודאי אלה הנוכחיים.

יש לזכור שמרצ מתנדנדת על אחוז החסימה ולא מעכשיו. צירוף מועמדים ערביים לרשימתה הוא שהבטיח לה כי לא תצלול אל מתחת לאחוז החסימה ותיעלם לעד. כ–60,000 מצביעים ערביים שהיא אוספת מידי מערכת בחירות מבטיחים זאת. במקביל, ברור מהו המחיר שתשלם ממשלת בנט ונשלם כולנו בגין הרכבה האישי-פוליטי הנוכחי. 

מבט לדרום תל אביב

בגיליון האחרון של 'זמן מבשרת' טענתי כי נחוצה ועדת חקירה לבדיקת הנעשה בדרום תל אביב. התגובות הרבות שקיבלתי מעידות לא רק על בורות, מאחר והמדיה ממעטת לכסות נושאים אלה, שהרי הם לא בתחום הפוליטיקלי קורקט המקודש, אלא שללא פריצה של נושא זה אל המרחב הציבורי לא ייוושעו התושבים הוותיקים. אנו נמשיך לשמוע שוב ושוב על הנעשה בשכונות הדוויות הללו רק מפליטות פה אקראיות וטפטופים מקריים של התקשורת.

לדעתי, לא תהיה תזוזה משמעותית בסיפור המזעזע של דרום תל אביב אלא אם כן תחליט האופוזיציה לקיים דיון בכנסת, בו יועלה על שולחן הדיונים הסיפור של השכונות המוכות הללו. המשימה היא לקרוע לגזרים את קשר השתיקה האופף את האסון שגזרו בג"צ ואנשי עמותות השקר, השוקדים על 'זכויות' מהגרי העבודה יותר משהם שוקדים על זכויות הוותיקים במקום.

אדרבה, יבואו נציגי הממשלה ויתפתלו על הדוכן, במאמץ להסביר את כישלונות המשטרה והמערכת המשפטית בפרשה האומללה הזו. אני קורא לחברות הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן ומאי גולן, העושות מלאכת קודש אמתית, לחשוף את הזוועות באמצעות הדיון האמור.

ברור, כי אם אכן יתקיים אירוע כזה, גם התקשורת לא תוכל להתעלם ממנו כפי שהיא עושה היום. הפצע המוגלתי הזה יתבקע ותיחשף מהותו המוגלתית לעיני העולם כולו. זה הזמן לפרוץ את קשר השתיקה שהטילה המדיה והמשטרה על הנעשה במרחב הזה ולהנגיש את המידע, קשה ככל שיהיה, לכל אזרחי ישראל.

חובת חיסון עכשיו

בעת כתיבת שורות אלה הגיע מספר המאומתים לקורונה למספר המדהים של 6,275 ליום. מספר החולים קשה נסק ל–400, 87 מהם נקלעו למצב קריטי. עוד נמסר, כי שיעור החיוביים מקרב הנבדקים הגיע לחמישה אחוזים. ישראל לא ראתה מספרים כאלה, גם לא בשיאו של הגל הקודם.

במקביל מספרים לנו, כי החיסון הקיים של 'פייזר', גם אם אין הוא מונע לחלוטין את ההדבקות, הוא מונע אותה בכ-70 אחוז מן המקרים וזה הרבה מאוד. גם באותם מקרים בהם חלה אותו אדם, מחלתו תהא קלה יותר. מערכת הבריאות החלה במבצע חיסונים לבני הגיל ה–60 ומעלה.

מכל האמור לעיל ברור, כי ממשלת ישראל חייבת לשבת על המדוכה ולהחליט על אמצעים שונים לחיוב תושבי המדינה להתחסן.