נפגע במילוי תפקידו

אילוסטרציה: pixabay
אילוסטרציה: pixabay
עובד שנדבק בקורונה במסגרת תפקידו והפך לנכה - הוכר ע"י המוסד לביטוח לאומי כנפגע עבודה, וזכה לתשלום ראשוני בן עשרות אלפי שקלים



עובד לקה לפני מספר חודשים בקורונה לאחר שנדבק מחולה אחר במסגרת עבודתו, החלים, אך עדיין נושא עימו נזקים בריאותיים קשים, שחלק מהם לפחות הינם ככל הנראה בלתי הפיכים. 
בתביעה אותה הגיש למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) באמצעות עורכי דינו גיל קראוס ושירי אלון, טען העובד כי מאז שהחלים מהנגיף, הוא סובל מתסמיני פוסט קורונה חמורים, ובהם קשיי נשימה, פגיעה בזיכרון לטווח קצר, הפרעות קשב וריכוז, ירידה בשמיעה וטנטון, חולשה כללית, כאבי ראש ומיגרנות, פצעים, כאבי שרירים ופרקים.
לאחרונה, קיבל המל"ל את תביעת העובד והכיר בו כנפגע עבודה. לעובד נקבעו אחוזי נכות זמניים, שזיכו אותו בתשלום ראשוני של עשרות אלפי שקלים. בהמשך, מדגישים עו"ד קראוס ואלון, כשמצבו הרפואי יתייצב, תקבע הוועדה הרפואית במל"ל האם הוא סובל גם מנכות קבועה, ועל כך ישולמו לו תשלומים נוספים.
לדברי עו"ד קראוס ואלון, כל מי שנדבק בקורונה כתוצאה מחשיפה לחולה במקום עבודתו, עשוי להיות מוכר על ידי המל"ל כנפגע עבודה, ובתנאי שהצליח להוכיח את הקשר הסיבתי שבין ההידבקות בנגיף למקום העבודה. 
לדבריהם, המצב בדרך כלל פשוט הרבה יותר, כאשר מדובר בעובדים בקו החזית הראשון מול הנגיף (עובדי מערכת הבריאות, עובדי הוראה, מקבלי קהל, נהגים בשירות הציבורי, וכן עובדים בשדות התעופה ובחברות התעופה), שניתן להוכיח כי נחשפו בצורה כלשהי לחולה קורונה במהלך עבודתם.
כולנו מכירים את השיח הציבורי בנושא הקורונה, אשר נסוב בעיקר סביב מספר החולים המאומתים, המחוסנים במנה הראשונה והשנייה, תפוסת בתי החולים ושיעור התמותה. "פחות מדברים על החולים הרבים שכביכול כבר החלימו, אבל בפועל נותרו נכים וסובלים מתסמיני פוסט קורונה קשים ביותר" אומרים  עו"ד קראוס ואלון. 
לדבריהם, להכרה של המל"ל בחולים אלה כנפגעי עבודה קיימות משמעויות מרחיקות לכת, שכן מעבר לנכות ולתשלומים הזמניים, עשוי המוסד לביטוח לאומי לקבוע להם בהמשך, כאמור, את הנכות הקבועה שתזכה אותם במקרים לא מעטים בגמלה חודשית קבועה, או במענק חד פעמי לא קטן. 
כמו כן, מסבירים עו"ד קראוס ואלון כי חוק הביטוח הלאומי קובע, כי כל מי שהוכר על ידי המל"ל כנפגע עבודה, ומצבו הרפואי מתדרדר סביב אותה נכות שנגרמה לו בעבודה, נכותו החדשה תוכר, אחוזי הנכות שלו יגדלו, ובהתאם גם יגדלו הזכויות להן יהיה זכאי. 
כמו כן, מדגישים עו"ד קראוס ואלון, זכאים נכי העבודה גם להחזרים כספיים עבור ההוצאות הרפואיות שנגרמות או שייגרמו להם בעתיד, כתוצאה מנכותם – כמו למשל מימון טיפולים משקמים, או החזרים מלאים להוצאות בגין משככי כאבים או קנאביס רפואי. 
עו"ד גיל קראוס https://eghert-kraus.co.il/ מומחה בתביעות לנזקי גוף לרבות תאונות דרכים ותאונות עבודה, מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי, רשלנות רפואית ותביעות ביטוח