סימנים לבעיות בצנרת ודרכי טיפול       

יש לא מעט סימנים שיכולים להצביע על בעיות צנרת. שימו לב לסימנים הבאים ובעקבותיהם, גם לדרכי הטיפול האפשרויות

צנרת המים והביוב היא על פי רוב נסתרת לעין. לרוב, היא נמצאת בתוך הקירות או עוברת מתחת לרצפה. יחד עם זאת, כפי שנסביר בהמשך, יש לא מעט סימנים שיכולים להצביע על בעיות צנרת. שימו לב לסימנים הבאים ובעקבותיהם, גם לדרכי הטיפול האפשרויות.

סימני האזהרה בשבילכם

שורת הסימנים הללו שכדאי להכיר לבעיית צנרת:

  1. עובש ופטריות – פטריות ועובש לא צומחים במקומות שבהם אין רטיבות או לחות. אם אתם רואים שמתחילים להופיע סימנים כאלה על הקיר או בתקרה, היו ערניים. יתכן שמדובר על לחות בשל חוסר אוורור בחדר אך בהחלט יתכן שזו תוצאה של נזילה בצנרת.
  2. הסתכלו על הפנלים – אם שמתם לב שהפנלים הסמוכים לרצפה נפוחים ואפילו יש סימני התפוררות, כמעט בוודאות שישנה בעיית צנרת. הדבר נובע מרטיבות תת רצפתית, בשל דליפה או סדק בצנרת המים.
  3. הצפה – במצב שגרתי, הצפה לא אמורה להתקיים. לא בחדר הרחצה, לא מתוך האסלה או מהכיור במטבח. אם הצפה מתרחשת, זה יכול להצביע על כמה אפשרויות. לדוגמא יתכן שחיבור של צינורות התרופף. יתכן שישנה סתימה בצינור, שלא מאפשרת למים לזרום אל הביוב.
  4. חריגות בצריכת המים – אינסטלטור בראשון לציון מסביר על עוד סימן אזהרה נוסף לבעיית צנרת. את הסימן תוכלו לראות בחשבון המים שלכם. אם החשבון נעשה חריג, יתכן מאוד שישנה נזילה סמויה. תוכלו לאשש זאת על ידי סגירת כל הברזים בבית ובדיקה של שעון המים השייך לדירה או לבית.
  5. טעם לוואי למים – אם הבחנתם בטעמי לוואי במים, יתכן מאוד שבצנרת ישנה חלודה או שהצטברה שם הרבה אבנית.

כך מטפלים כאשר ישנה בעיית צנרת

אחרי שסקרנו כמה מהסימנים המרכזיים לבעיות צנרת, אלה כמה מהדברים שניתן לעשות:

  1. סתימות – האם חומרים פותחי סתימות באמת יעילים? בחנויות לחומרי בניין ניתן למצוא חומרים שנחשבים לפותחי סתימות. אבל יש סיבה טובה לכך שהחומרים הללו לא משמשים בדרך כלל אינסטלטורים. הם עלולים לפגוע בצנרת (אלה חומרים כימיים חריפים). לכן, עדיף להשתמש בפומפה בלבד. במקרה הצורך, מזמינים אינסטלטור.
  2. סילוק טעמי לוואי – כדי להתמודד עם אבנית, ניתן להתקין מסנני אבנית (פילטרים). ישנם פילטרים שמיועדים להתקנה בצנרת הביתית וכאלה שמתאימים להתקנה בדודי שמש.
  3. במידה וישנו חשש לנזילה בצנרת, זה ניתן לטיפול על ידי אינסטלטור שמומחה באיתור נזילות ותיקון. חשוב לציין כי אינסטלטורים יכולים לבצע בדיקות מקצועיות לזיהוי נזילות. כך למשל על ידי מצלמה טרמית או על ידי ציוד בדיקה בגז.
  4. אם הצנרת כולה ישנה וחלודה, ניתן לבצע שיפוץ של כלל מערכת הצנרת. לרוב הדבר נעשה על ידי הוצאת צנרת ברזל והתקנת צנרת פלסטיק חדישה ועמידה.

נתקעתם עם תקלה, נזילה או סתימה, אפילו בלילה או בסוף שבוע? ליאון אינסטלטור בשבת פותר כל תקלה ובעיה.