פסטיבל היין ה-24 במטה יהודה

יקבי אזור יהודה מארחים באפלסיון היין הראשון של ישראל שלל אירועי מוסיקה, השקת יינות חדשים, מפגשים עם ייננים ועוד

עשרות יקבי הבוטיק של אזור יהודה מתרגשים לחגוג השנה את פסטיבל היין של מטה יהודה. הפסטיבל מתקיים השנה לראשונה לצד ציון ההכרזה הרשמית וההגדרה המשפטית של מטה יהודה כאפלסיון היין הרשמי הראשון של ישראל. יקבי הבוטיק ברחבי המועצה האזורית מטה יהודה הפכו לא מכבר לשם דבר בתעשיית היין הישראלית. סצנת היין האזורית היא חלק מההיסטוריה של המקום והיקבים הם חלק בלתי נפרד ממרקם המועצה גם בהווה. את החזון ליצור אזור יין ב'לב הירוק' של ישראל מובילה המועצה האזורית מטה יהודה יחד עם חקלאי ויינני היישובים ובשיתוף מחלקת התיירות.

ראש המועצה ניב ויזל: "במשך שנים עבדנו קשה, נטענו כרמים, עיבדנו את האדמה, זרענו את הרעיונות והגשמנו את החזון להפוך את מטה יהודה לחבל היין הראשון והמוביל בישראל – גאווה ישראלית".

גם השנה, זו השנה ה-24, מציע הפסטיבל חגיגת תיירות, יין, חקלאות ותרבות. האירועים מעניקים הצצה מרהיבה אל מרתפי היין ואל דרך העשייה וייצור היין ומלווים במפגשים מקצועיים, השקות של יינות חדשים, מופעי מוסיקה, אירועי תרבות ועוד.

הפסטיבל ייפתח באירוע מרכזי חגיגי שיתקיים ביום חמישי (2.6), החל מהשעה 20:00 בגן התנכ"י של מלון יד השמונה. באירוע יציגו 35 יקבים מהאזור כולו. המבקרים יוכלו לטעום ממבחר היינות המשובחים של כרמי האזור ולהכיר את הייננים ובעלי היקבים סביב שולחנות בר עם מוסיקה וליהנות מהאוויר הצלול כיין לנופם של הרי ירושלים, אשר מקיפים את המלון הפסטורלי הטובל בירוק. עלות הכניסה (60 שקלים) כוללת כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

במהלך ארבעת סופי השבוע שלאחר אירוע הפתיחה (3.6-25.6), תתקיים סדרת אירועי תוכן מגוונים ומרתקים, שיחשפו בפני המבקרים אוהבי היין והקולינריה את המסע המרתק של התפתחות ייננית וחקלאית לצד מפגשים וסיפורים אישיים של האנשים שמאחורי תעשיית היין של מטה יהודה.

ביקב יהודה יושק לראשונה יין מלבק ששהה בחביות עץ 24 חודשים; ביקב קדמא יוצגו יינות רזרב וגרנד רזרב מבציר 2018, פטי ורדו מבציר 2020 וכן תתקיים סדנת יין ייחודית של ד"ר ארקדי פפיקיאן, שתיקח אתכם אחורה בזמן לתקופות קדומות שבהן ייצרו יין ותשלב יינות משנים קודמות של היקב לצד יינות עכשוויים; ביקב הדר תנגן רביעיית טוסקניני יצירות מאת מנדלסון, פיאצולה ודבוז'אק על המרפסת רחבת הידיים שצופה לכרמים, וגם יערכו טעימה מודרכת של יינות רוזה אזוריים בהנחייתה של אשת היי, אורית גרינבויים-לירון; במשק יין הנס שטרנבך יהיו הופעות ג'אז של הלהקות דואו ג'יפסי וספיצ'לס; יקב עגור יארח למפגש מיוחד את היקבים השכנים – הדר ומטלר וגם יקיימו מפגש בו תתנגן מוסיקת קאנטרי ובלוגראס; ביקב ברבדו יקיימו מופע עם להקת ג'אז; וביקב צובה וביקב צפרירים יקיימו ערב בשר ויין; לכבוד חג השבועות, יקיימו בכרם ברק הפנינג שבועות מיוחד, עם בופה חופשי מלא במאכלי חלב, מוזיקה חיה, עמדת קליעת זרים לראש וכמובן יינות היקב במזיגה חופשית.

בארבעת ימי שישי של הפסטיבל יתקיימו סיורי יין מודרכים שישלבו ביקור בכשלושה יקבים שונים בכל פעם, עם טיול בין נופיה התנ"כיים של מטה יהודה. עלות סיור: 180 שקלים לאדם.

היקבים המשתתפים בפסטיבל: יקב נבו, יקב רמ"א, יקב סוסון ים, יקב רביב, יקב קטלב, יקב יהודה, יקב קסטל, יקב צובה, יקב רזיאל, יקב רוגלית, יקב יפו, יקב עמק האלה, יקב צפרירים, משק יין הנס שטרנבך, יקב ספרה, יקב קלע דויד, יקב שריגים, יקב עגור, יקב מטלר, יקב הדר, יקב פלם, יקב טפרברג, יקב צרעה, יקב מוני, יקב קדמא, יקב קלו דה גת, יקב פאר, יקב נבות, יקב כרם ברק, יקב שורק, יקב ברבדו, יקב בזק, יקב בן נון, יקב רד פואטרי ויקב בר גיורא.

לפרטים נוספים: מחלקת התיירות מטה יהודה, 8108*, 02-9958650, באתר www.tour-yehuda.org.il ובעמוד הפייסבוק 'הלב הירוק תיירות מטה יהודה'.