פרשת הגננות: הוארך מעצר הבית

מעצר הבית עליו החליט בית המשפט בשבוע שעבר והסתיים השבוע, הוארך עד הארבעה באפריל * המשטרה: "אנחנו עדיין מבצעים פעולות חקירה ורק לאחר מכן יוחלט בעניין כתב האישום"

כפי שפורסם בגיליון הקודם (1057, 17.5), נשלחו שתי הגננות ממעון ויצ"ו ביישוב למעצר בית, זאת לאחר שנעצרו בסוף חודש פברואר ומעצרן הוארך מספר פעמים. בשבוע שעבר דווח, כי מעצר הבית עליו הוחלט בדיון בבית המשפט, היה אמור להסתיים השבוע (שלישי, 22.2). אתמול (רביעי, 23.2), עדכנה המשטרה כי מעצר הבית הוארך עד ה-4.4. מדוברות המשטרה נמסר: "המשטרה עדיין מבצעת פעולות חקירה ורק לאחר מכן יוחלט בעניין כתב האישום".

לכתבה קודמת בנושא: לחץ כאן

על פי תנאי מעצר הבית, אותן קבע נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט שמואל הרבסט, נאסרת עליהן יצירת קשר עם ילדי הגן, הוריהם, עובדים אחרים בגן או כל גורם אחר הקשור לפרשה עד ה-1.5. אם לא יעמדו החשודות בתנאי המעצר, הן יובאו בפני שופט תוך 48 שעות וכן יתייצבו לחקירה בבית משפט ככל שיידרש.

בהחלטתו כתב השופט הרבסט: "עיינתי בחומר החקירה, מתחילתה ועד היום. עולה כי הגננות נהגו במקרים לא מעטים בתוקפנות יתר כלפי ילדי הגן, במיוחד בכל הכרוך בהשכבתם למנוחת הצהריים ובחלוקת הארוחה. פעולות החקירה יכולות היו להתבצע גם בעת שהחשודות משוחררות ובלבד שיינתנו תנאי שחרור שיהיה בהם כדי למנוע מהן לשבש חקירה. כבר בתחילת דרכו של התיק, ניכר היה כי מדובר בתקיפות אשר בוצעו לכאורה על ידי החשודות כלפי ילדי הגן. ניתן לראות כיצד חשודה אחת נוהגת באגרסיביות באחד מילדי הגן השוכב על מזרון ומאלצת אותו לישון; וכיצד החשודה השנייה מקימה באותה דרך אגרסיבית את אחד הילדים ומוציאה אותו מהחדר לצורך שאינו מוברר מהסרטון. השתיים אינן מכחישות את המעשים אלא שהן טוענות כי מדובר בדרך חינוכית מסוימת שבה החליטו לנהוג בגן. נציג המשטרה הסכים, כי בכל הקשור לפעולת החקירה שעוד נדרשות, לא מדובר בפעולות שהסיכון לשיבושן הוא בעצימות גבוהה. באשר לעילת המסוכנות, הלב יוצא לילדי הגן אשר מטבע הדברים הם ילדים פעלתנים ושובבים ולמרבה הצער טופלו בצורה תקיפה ולא ראויה. נדמה כי הרחקת החשודות מהגן ואיסור יצירת הקשר מהווים חלופה ראויה אשר תאפשר את המשכה של החקירה ללא שיבושים ואת הרחקת החשודות מטיפול בילדי גן".

את המניע של בית המשפט לשלוח את השתיים למעצר הבית, הסביר אז גורם משטרתי בכך ש"השתיים נחקרו ובשלב זה כבר אין חשש לשיבוש החקירה. הסרטונים אצלנו ומסתמן כי בסופו של תהליך יוגש כתב אישום. אמירתו של השופט שמדובר בתיק של תקיפה ולא של התעללות, כפי שהמשטרה הגדירה זאת, מדברת בעד עצמה".