פרשת המטפלות: יש כתב אישום

ארבעה חודשים לאחר התפוצצות הפרשה, הוגש כתב אישום נגד שתי המטפלות במעון במבשרת * האישום: התעללות בקטינים חסרי ישע

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נ' (31) וי' (32), וזאת לאחר שתקפו והתעללו בפעוטות במעון הילדים בו עבדו ביישוב.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אייל לידני, הנאשמות עבדו במשך כשבועיים במהלך חודש פברואר האחרון כמטפלות במעון הילדים "ויצו" במבשרת ציון. במסגרת עבודתן, טיפלו בפעוטות בגילאי שנתיים עד שלוש שנים.

במהלך עבודתן, התעללו ותקפו את הפעוטות. הנאשמת נ' התעללה ותקפה שמונה פעוטות, בין היתר, בכך שדחפה אותם, הכתה אותם, הניפה אותם באוויר כשהיא אוחזת אותם בידיהם בלבד, והטיחה אותם במזרנים או ברצפה, תוך שהיא גורמת להם לבכי ולמכאוב. בתוך כך, נהגה נ' באגרסיביות בעת שנת הצהריים של הפעוטות בכך שמשכה את הפעוטות בחוזקה, ניערה את גופם והטיחה אותם  במזרונים תוך דחיפת ראשיהם, וכן כיסתה את גופם וראשיהם בשמיכה. הנאשמת י' תקפה בהזדמנויות שונות חמש פעוטות, בין היתר, בכך שדחפה והטיחה אותם על מזרן, משכה בשערם, הרימה אותם באוויר מידיהם והפילה אותם לרצפה.

כתב האישום מייחס לנאשמות (כל אחת על פי חלקה) ביצוע עבירות של התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי, תקיפת קטין חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ותקיפת קטין או חסר ישע ע"י אחראי.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על הארכת התנאים המגבילים של הנאשמות.

מרשת ויצ"ו נמסר בתגובה: "במסגרת מדיניות הארגון לאפס סובלנות במקרים כאלה – העסקת העובדות הופסקה מיד עם תחילת החקירה. במקביל, דאגנו מיידית לשכירת צוות טיפול וניהול חדש ובתאום עם הרשות המקומית וההורים מעון היום חזר לפעילות חינוכית שגרתית ותקינה. אנו ממשיכים לתפעל מערכת ארצית מקצועית של פיקוח, בקרה והדרכות צוותים במטרה למנוע הישנות מקרים נדירים כגון אלה. אנו נמשיך להיות הארגון המוביל והגדול בישראל בתחום החינוך לגיל הרך בישראל".