פרשת מטען הנפץ ביישוב: יש הצהרת תובע

משטרת ישראל השלימה חקירת אירוע בו הונח מטען חבלה בחצר בית בסמוך לירושלים. לאחר שהוגשה הצהרת תובע היום יוגש נגד החשוד במעשה כתב אישום בבית המשפט.

לפני כחודש בשעות הערב, התקבל דיווח במשטרה על אודות חפץ חשוד בחצר בית במבשרת ציון. למקום הוזעקו כוחות משטרה רבים, ביניהם חבלני מחוז ירושלים של המשטרה שפעלו בזירה במקצועיות להסרת הסיכון הטמון במטען חבלה שנמצא במקום. המשטרה פתחה בחקירה שנוהלה ע״י היחידה המרכזית במחוז ירושלים.

כבר מראשית החקירה, התעורר חשד כי המטען הונח במקום על רקע סכסוךבין דרי הבית לבין בן משפחתם. חוקרי המשטרה החלו בביצוע פעולות חקירה במטרה לאתר את החשוד במעשה. בתאריך 6.12 החשוד אותר ונעצר לחקירה בימ"ר ירושלים.

במסגרת חקירתו עלה כי בין החשוד בשנות ה-40 לחייו ובני משפחתו, קיים סכסוך במהלכו נהג לאיים, לתקוף ולסחוט את בני המשפחה לאחר שלטענתו הם חייבים לו כסף.

במסגרת החקירה נאספו עדויות וגובשה תשתית ראייתית כנגד החשוד במעשה. מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט מעת לעת, ועם סיום החקירה במשטרה, בימים האחרונים הוגשה נגדו הצהרת תובע והיום צפוייה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בבית המשפט.

מן המשטרה נמסר כי היא רואה בחומרה רבה את המעשה שיכול היה להוביל לפגיעה בחיי אדם כתוצאה מפיצוץ המטען בבית המגורים. בחקירת המקרה הושקעו מיטב האמצעים והמאמצים הנדרשים על מנת למצות את הדין עם החשוד במעשה והמשטרה תמשיך לפעול למאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה החמורה בכדי לשמור על שלום הציבור ובטחונו.