צובעים את שנת 2022

מידי שנה בחודש דצמבר, עם סיומה של שנה אזרחית אחת והמעבר לשנייה, מכריזה כמיטב המסורת חברת הצבעים העולמית פנטון על צבע או צבעי השנה שיסמלו את השנה החדשה הבאה לטובה. בשנת 2021 הבאה לסיומה היו אלו צבעי הצהוב והאפור הבהירים, וכעת טוען לכתר צבע מיוחד הנע בין כחול לסגול ששמו Very Peri. יחי הצבע החדש

פנטון היא חברה אמריקאית ותיקה וידועה אשר תחום התמחותה מזה מעל ל-20 שנה הינו בייצור צבעים. ההכרזה על צבע השנה משפיעה על תחומי חיים רבים ומחכים לה בשקיקה מעצבי האופנה, הביוטי, עיצוב הבית, גרפיקה, העיצוב התעשייתי ורבים נוספים. אי לכך, אפשר להיות סמוכים ובטוחים שככל שהשנה תתקדם נזכה לראות את הצבעים מככבים וצובעים כמעט כל פריט אפשרי. בחירת הצבע אינה שרירותית, כאשר בכל שנה מנמקים ראשי החברה את הסיבות השונות לבחירה הספציפית, הקשורים קשר הדוק לשינויים חברתיים, פוליטיים וסביבתיים המדברים לעולם כולו באופן גלובאלי. הבחירה נועדה בכדי לייצר אמירה, ביקורת ושינוי בנוגע לקורה בהווה בתקווה שישפיע על העתיד לבוא.

צבע השנה הנבחר לשנת 2022, Very Peri, המשלב בין הצבע הכחול לסגול עתידני, מייצג לטענת החברה בראש ובראשונה נוכחות אמיצה, כושר המצאה ומדרבן ליצירתיות אישית. הצבע מייצג אפשרויות בחירה רבות העומדות בפני האדם ובפני החברה וקורא לנו להפגין ביטחון עצמי ויצירתיות במטרה להוקיר תודה מחד ולשכתב את חיינו מאידך. לכבוש את הסקרנות ולפתוח אותנו לייצר ולהגשים את חזוננו. להאיר את העתיד באור חדש. במחשבה על הצורך בעתיד אחר נובעת מהסתכלות על ההווה והשנה שעברה על אזרחי העולם, שכללו שינויים רבים ובידוד חברתי. הצבע ממחיש את המיזוג של החיים המודרניים במציאות הפיזית עם העולם הדיגיטאלי בדרכים חדשות ופותח את הדלת לעולם וירטואלי דינאמי בו נוכל לחקור ולייצר. כמו כן, מתייחס לטרנדים בתחומי המשחקים והפופולריות המתרחבת של הקהילה האמנותית המטאוורסית.

לורי פרסמן, סגנית נשיא חברת פנטון מסבירה, "בחירת צבע השנה שלנו משקפת את החדשנות והטרנספורמציה העולמית המתרחשת. החברה ממשיכה לזהות צבע כצורה קריטית של תקשורת, ודרך להביע ולהשפיע על רעיונות ורגשות, לעסוק ולהתחבר. המורכבות של הגוון הכחול האדום והסגול החדש, מדגיש את האפשרויות הרחבות שעומדות לפנינו".

לדברי מאיה טיטו- שועה, מנהלת השיווק של קבוצת טי אנד איי, יבואנית בלעדית של מותגים בינלאומיים, כדוגמת שעוני ג'ישוק, בייבי ג'י, לדרמן, זיפו, הפיל היפני ועוד, "הצבע הסגול משדר דברים רבים בעת ובעונה אחת, מחד הוא רומנטי, רך ונעים, ומאידך, במיוחד בגווניו הכהים והחזקים, הוא מבשר על עתידנות, חוזק ויצירתיות. אין ספק כי בתקופה המתפתחת בה אנו חיים הוא רלוונטי מתמיד לכל תחומי החיים".

לילך קדמי, מנהלת הפרסום והשיווק בחברת אינטרסן, "הכוללת את מותגי התינוקות NUBY, טוליפס והמותג הוסטס, בגווני הצבע הסגול משתמשים אנשים נועזים כשמדובר בפרטי עיצוב הבית כיוון שנחשב דומיננטי מאוד, אך דווקא בכל הקשור במוצרי תינוקות וילדים, נעשה בו שימוש נרחב. הוא מאפיין ילדים בעלי דמיון ואינטואיציה מפותחת, תופס את העין ומסקרן".

מיטל רובין עובדיה, מנהלת השיווק של חברת סולתם מסבירה כי "הייחודיות בצבע הסגול הוא נגזרת מקומבינציה – לכן, אם רוצים עיצוב מאוד חם משתמשים בצבע שנוטה יותר לכחול (סגול-כחול) שם העוצמה של הצבעים משדרת חיוניות חזקה. מתייחסים לצבע הסגול בעיצוב כמו השימוש בבישול באמצעות תבלינים – צריך לדעת איך ובאיזה מינון לתבל את התבשיל. כמות קטנה ממנו בהחלט מספיקה בעיצוב. סגול הוא צבע או אוהבים או ששונאים אותו. משום מה הוא מעורר הרבה תגובות רגשיות. בין השאר בגלל האיכויות הרוחניות, הוא משפיע ולכן אנחנו מגיבים אליו".

לדברי דניאל רבני, סמנכ"ל רשת חנויות ההנעלה הלב הכחול, "בצבע סגול נעשה שימוש רב בעולמות האופנה נוהגים ללבוש או לנעול אותו בעיקר אנשים בעלי דמיון מפותח האוהבים אופנה ושילובים ייחודים. הוא נחשב לצבע רומנטי, לעיתים חזק ולכזה המשפיע עלינו בצורה חיובית. סגול הוא בהחלט צבע שלא ניתן להתעלם ממנו, מושך מבטים ולכן לרוב נראה אותו על בעלי תעוזה המחבבים תשומת לב".

לדברי אלמוג שכטר, מנכ"ל חברת הטיפוח אלונה שכטר, "בחירת צבע השנה אינה פוסחת גם על עולמות הטיפוח והביוטי, כאשר נעשה בו שימוש הן בפלטות הצבעים בעולמות האיפור והן באריזות מוצרים בכל הנוגע במוצרי טיפוח. הוא צבע עתידני המבשר קידמה ולכן אנו  לדוגמא בחרנו בו בחברה רק לאחרונה לצבוע ולסמן את ליין מוצרי האנטי אייג'ינג".