צועדים למען העולם

תלמידי תיכון 'הראל' ישתתפו ב'מצעד האקלים' בתל אביב כחלק מתנועה עולמית שמטרתה להביא לשינוי גלובלי בנושאי סביבה

לאור משבר האקלים ההולך ומחריף עם השנים ומאיים עלינו, וביתר שאת על הדורות הבאים, ייצאו תלמידי תיכון 'הראל' להשתתף ב'מצעד האקלים' בתל אביב. מצעד חשוב זה הפך למסורת בשנים האחרונות בארץ ובעולם הרחב. הצועדים הם חלק מתנועה עולמית, מהגדולות בהיסטוריה, שמטרתה להוביל לשינוי עולמי שיאפשר איכות חיים טובה ובריאה עם צדק סביבתי.

משבר האקלים כבר נותן את אותותיו באירועי קיצון של גשמים ושיטפונות, סופות ושריפות ענק ברחבי העולם בכלל ובישראל בפרט, כפי שאנו חווים בשנים האחרונות.

ישראל מתחממת בקצב מהיר יותר מהממוצע העולמי בשל מיקומה הגאוגרפי ולכן ישנה חשיבות לקידום מדיניות עולמית ומקומית שתמתן את משבר האקלים, הצפוי להעלות בשתי מעלות צלזיוס את הממוצע העולמי. כשמדובר בממוצע עולמי, יש לכך השלכות מרחיקות לכת על כדור הארץ, כמו המסת קרחונים ועליית מפלס פני המים, שיגרמו להצפת הערים הגדולות בעולם, שמרביתן סמוכות לימים והן מאכלסות כמות רבה של בני אדם.   

בנובמבר הקרוב, תיערך בגלזגו ועידת האקלים העולמית, במטרה לאחד את עמי העולם שיפעלו למיתון המשבר האקלימי העולמי.

על מנת לפעול למען כדור הארץ, יש להפחית את השימוש בדלק מחצבי כמו פחם, נפט וגז ולעבור לשימוש באנרגיות מתחדשות כמו אנרגיית השמש והרוח, שאין בצדם פליטת גזי חממה כמו הפחמן הדו חמצני שריכוזו הגדל באטמוספירה מאיץ את ההתחממות העולמית ומביא להחרפת משבר האקלים.

ד"ר שי בנימין, מחזיק תיק איכות הסביבה במועצה: "מבשרת ציון תצטרף השנה ליישובים רבים בארץ שצועדים במצעד האקלים ובעצם לקהילה הסביבתית העולמית, אשר מנסה לעורר את המודעות למשבר האקלים ולמאמצים להתמודד עמו. ההשתתפות במצעד האקלים מהווה שיעור משמעותי 'דרך הרגליים' לתלמידי מבשרת ציון במערך החינוך הסביבתי. אני מבקש להודות לנעמי חזן, מנהלת אגף החינוך במועצה, ולליאת שגב, מנהלת תיכון 'הראל', שמכירות בחשיבות הרבה של הנושא ונרתמו בהתלהבות לאפשר את היציאה למצעד. להשפעה משותפת מקומית, כחלק מהשפעות עולמיות של מדינות בעולם שמטרתן שמירה על עולמנו השברירי, חשיבות המדגישה את המשפט 'סוף מעשה במחשבה תחילה'. בכך מהווה מבשרת ציון חלק בלתי נפרד מהקורה בעולם".