קיץ של כדורסל

בני נוער מהאזור השתתפו במחנה TEO4 בניצוחו של הכדורסלן הסרבי מילוש תאודוסיץ'

משלחת שחקני כדורסל ממטה יהודה ומועדונים נוספים מהאזור השתתפה במחנה הכדורסל הבינלאומי TEO4.

בזמן שבני הנוער מבלים ונחים בחופש הגדול, יצאו בני הנוער בקבוצת הכדורסל של מטה יהודה למחנה של מילוש תאודוסיץ', מטובי הרכזים באירופה, אשר מחזיק בקריירה עטורת תארים ובעונה הבאה נראה אותו בקבוצת היורוליג של 'וירטוס' בולוניה. מילוש בנה בעצמו את המחנה עם מתקנים מיוחדים ועם מיטב המאמנים. בין מאמני המחנה ניתן למצוא את סרג'ן פלייס, עוזר המאמן החדש של הפועל ירושלים, מאמן נבחרת הנוער של סרביה ומאמנים בכירים נוספים מהליגה הראשונה בסרביה. הייחודיות במחנה הנוכחי ממחנות שונים היא שבני הנוער משתלבים במחנה בינלאומי שמשתתפים בו שחקני כדורסל מסרביה, כל רחבי אירופה, מארצות הברית ואפילו מסין. זו הפעם הראשונה שבני נוער בישראל בכלל יוצאים למחנה כזה.

מסגרת האימונים מתאימה לילדים אשר מחפשים עבודה קשה ורוצים לשפר את יכולות המשחק שלהם וכמובן את כישוריהם האישיים והחברתיים. תוכנית המחנה כוללת אימוני כדורסל, אימוני אתלטיקה, ואימוני תחזוקה ובנייה גופנית. מידי ערב מתקיימות במחנה תחרויות שונות, וגולת הכותרת – ליגת המחנה, אשר מפגישה שחקנים מהקבוצות השונות למשחקים מעניינים ואינטנסיביים. המחנה מפגיש את הילדים עם תרבות הכדורסל הסרבית, שמאופיינת בעבודה יסודית של המאמנים, שמפגינים כבוד רב לילדים ולמשחק.

ארגון המשלחת והקשר הראשוני עם המחנה נוצרו על ידי מעיין טנא, אשר משמש כמנהל המקצועי של הפועל מטה יהודה. השנה יצאו למחנה 40 שחקנים מקבוצות הכדורסל הפועלות באזור והציפייה היא כי מספר זה יגדל בעתיד תוך העמקת שיתוף הפעולה עם המחנה.

מילוש תאודוסיץ': "אני שמח מאוד על הצטרפותה של המשלחת ממטה יהודה למחנה. הילדים היוו חלק חשוב בהצלחת המחנה, הרשימו את המאמנים בעבודה הקשה שלהם, בתחרותיות וברצון להשתפר. המאמנים נהנו לראות איך הילדים התגבשו עם הילדים המקומיים ויצרו קשרי חברות חובקי עולם שיימשכו מחוץ למסגרת המחנה. מחכים לראות אתכם גם בשנה הבאה".

מעיין טנא: "אנו עובדים כל הזמן על מנת לשפר את ההישגים בתחום הכדורסל ועל מנת להפוך את האימונים לחווייתיים ולמקצועיים עד כמה שניתן, שיתוף הפעולה עם המחנה בסרביה הוא דוגמה טובה לכך. הילדים למדו המון במחנה והם חוזרים עם כלים חדשים. צוות המאמנים במחנה התרשם מאוד מהרצון והשאפתנות של ילדי מטה יהודה. שיתוף הפעולה אף צפוי לגדול בשנה הבאה".

מנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית מטה יהודה, עוזי קאחו:  "אני רוצה לשלוח מילים חמות למאמנים, אשר יצרו את שיתוף הפעולה המבורך הזה שמקדם את תחום הכדורסל ואת ילדי המועצה. המחנה בסרביה שיפר את יכולות הכדורסל של אותם הצעירים והעניק להם חוויה ייחודית וראשונה מסוגה".