רבקה זוהר ב'זאפה' ירושלים

הזמרת האגדית תופיע עם רפרטואר משיריה מכל התקופות: מראשית הדרך ועד שירים מהתקליט החדש

את רבקה זוהר אני אוהב משחר ילדותי. קולה האלוהי, המיוחד, המתוק והנעים לאוזן, מלווה אותי תמיד – מימי "אוריאנה" ויתר להיטיה במהלך השנים. כמה שמחתי לשמוע שהיא יוצאת לסיבוב הופעות עם אלבום חדש כאן, במועדון 'זאפה' בירושלים.

המופע והתקליט הם פרי מלאכה שנעשתה בתקופת הקורונה ומביאים לידי ביטוי את חייה של הזמרת על כל התנסויותיה. תיאור נתיב חיים של סופות ורעמים, סמטאות חשוכות, שברים, כמיהות, נפילות וקימות, מבחנים שהיא תעבור ויעמידו אותה בניסיון ובסופו של דבר, היא מה שהיא, ללא קוד שמעוות ומפריע.

רבקה זוהר מספרת: "אני פוגשת באודי תורג'מן בסוף 2019 ושרים שיר אחד – 'כפי כוחי'. לכאורה מפגש לשיר אחד. ומיד, כמו קרן אור ביום של ערפל, מתפתחת זיקה שכובשת כל חלקה ונים בנפשי ומביאה אותי ליכולות שלא ידעתי שהן קיימות. ואז מגיע השיר 'לשמוע את הלב', אחריו 'סופות' ואחריו 'קסם'… ובכל שיר חלק מחיי מסופר ומובע. זה מפתיע אותי וגם את אודי. לא ציפיתי ליצור מחדש. אני זוכרת שהתפללתי: 'אלוהים אני רוצה לעשות מוזיקה חדשה, לא רק למחזר…'. וזה בא כמו סכר שנפרץ. שיר אחרי שיר, פרי כנותם של משוררים כמו משה קלוגהפט, אלי אליהו, יחזקאל רחמים, שחר הדר, ברק פלדמן, דודו טסה. בידו האמונה והמוכשרת כל כך של אודי תורג'מן, פורצים השירים, פרק אחר פרק, ובכללותם מהווים סיפור מופלא ומרומם של נפש האדם. מחובתו של אומן להגיש נחמה לשומעיו. הכול טוב תמיד".

שלישי, 9.8, 22:00, 'זאפה' ירושלים.