רמקולים מעולם אחר

שקופים, עמידים למים, דביקים, חייתיים או משולבים בקפה: עולם הרמקולים כמו שמעולם לא שמעתם אותו

הם זוכים בפרסי עיצוב נחשבים, נכנסים בכיף גם לתוך האמבטיה, משולבים במנורת הלבה או בתרמוס הקפה. אחרי עיצובי הסלולארי והאוזניות הופכים כעת הרמקולים לדבר החם של עולם ה- Design Technology , אז מה נשמע בתחום שבשקט בשקט – מרים את הווליום ואיך רמקול הפך למתנה נחשקת ?

באחד מהפרקים המיתולוגיים של סדרת הסיטקום "סיינפלד", מתפעם ג'ורג' קוסטנזה מהיכולת של נייר הטואלט, להישאר בדיוק כמו שהוא, במשך מאות שנים. וכשעולם נייר הטואלט אולי ממשיך שלא להפתיע אותנו עד לימינו, נראה שקיים עולם אחר שמתפתח לכיוונים בלתי צפויים בתקופה האחרונה- עולם הרמקולים, הניידים והנייחים כאחד. אם אתם שואלים את עצמכם (בדיוק כמו ג'ורג' קוסטנזה), מה כבר יכול להתחדש בעולם הרמקולים, נראה שהגעתם למקום הנכון.

אחרי עיצובי הסלולאריים זוכי הפרסים, ועיצובי האוזניות העשור השלישי של המאה ה-21 מגביר את הווליום על תחום הרמקולים הניידים.

החברה הסקנדינבית  Transparentהשיקה בשנה האחרונה קולקציית רמקולים שקופים, אשר זכתה במספר פרסים בינלאומיים. מעבר לעיצוב החדשני שהיא מציעה מאפשרת הקולקציה השקופה להחליף ואפילו לשדרג את החלקים השונים המרכיבים את הרמקולים, בהתאם להעדפה אישית – מבלי להחליף את הרמקול כולו ומעודדת בכך צריכה כלכלית חסכונית.

עיצוב נוסף שזכה בפרס הבינלאומי A’Design Award הוא הרמקול Black Hole שכשמו כן הוא – מדמה את צורתו המיוחדת של החור השחור, אשר אמורה, לטענת המעצב, להשרות רוגע ושלווה על המאזינים (עד כמה שקונוטציות של חושך נצחי יכולות להרגיע מישהו, אבל זה כבר עניין אחר).

בזירה הישראלית חווה התחום התעוררות משמעותית עם שדרוגים בעוצמת השמע ובחיי הסוללה, לצד חווית משתמש חדשה עם רמקולים עמידים למים חלקם מאפשרים הצמדת וואקום לאריחי האמבטיה.

קולקציות הרמקולים שהושקו בתקופה האחרונה מציגים חידושים בתחום הלייף סטייל: כאשר הם המשולבים עם מנורת הלבה האיקונית, שמעבר ליכולת לזרוק אותנו לתקופה שבה לכולנו הייתה מנורת לבה בחדר, משרה אווירה של שהות מרגיעה ומוזיקלית בספא.

רמקולים אחרים מבקשים לפרוץ את המגבלות שמקבעות את הרמקול כמכשיר בעל מטרה אחת בלבד, להשמיע מוזיקה, ולהצמיד לו פונקציות שימושיות אחרות כמו מעמד מובנה למכשיר הסמארטפון שלנו או רמקול משולב עם תרמוס- לחוויית האזנה לימים קרירים במיוחד לצד כוס התה, או לאלה שלא יכולים לשרוד בלי הקפה והפליא בליסת האהוב ברקע.

מעבר לדגש הניתן על הפונקציונאליות של המוצר, הרמקולים החדשים שמים דגש גם על הצורה והעיצוב שלהם. בעוד חלק מבקשים להציג קו סולידי עם עיצובים קומפקטיים וקטנים יותר שאפשר לנייד ממקום למקום ומבלי שיתפסו מקום רב מדי בבית, רמקולים אחרים רוצים לבסס את מעמדם המחודש כרהיט לכל דבר, עם עיצובים נועזים, בולטים וצבעוניים המשדרים נוכחות ובעיקר ומעניקים טון שקשה להתעלם ממנו.  כך, נוכל למצוא רמקולים המעוצבים בצורת כלב או אריה לאוהבי בעלי החיים, ולאלו שמתחברים לאופנת הרטרו המסוגננת- רמקולים מעוצבים שיתנו למוזיקה שלכם טעם של פעם ותחושה נוסטלגית במראה של רדיו מהפיטיז.

"בשנה האחרונה הלך הרוח בתחום מתקדם לכיוון מוצרים בעלי אפקט מפתיע וייחודי, עם דגש על עיצוב שובר מוסכמות, בולט ויוצא דופן לצד חדשנות טכנולוגית ברמת השמע. אחרי שנים שהיו מאחורי הקלעים – הרמקולים הופכים כעת לאביזר אופנתי לכל דבר", מסכם טל רז מבעלי רשת ג'נטלמן.