'שוקרייה': בית לתרבות קולינארית

סדנאות, ארוחות שף ואירועי בוטיק: בלב ירושלים נפתח מקום חדש בבעלותם של אודיה ואברהם פרייזן, בעל ואישה יוצאי מסעדות עלית בעיר

בשבועיים האחרונים נפתח בלב רחוב המלך ג'ורג' בירושלים בית מיוחד לתרבות קולינרית ושמו 'שוקרייה', שהוא התרגום לערבית של אודיה, שמה של בעלת המקום, השף-קונדיטורית אודיה (בערבית: שוקרייה), המנהלת את המקום עם בעלה השף אברהם פרייזן. שניהם יוצאי מטבחי מסעדות עלית בעיר כדוגמת 'אנה' ו'טלביה' וניסיון עשיר בענף.

בזמן הסגרים והקורונה שהשביתו את המסעדות, ביקשו בני הזוג להתפרנס כשבתחילה הכינו מארזים עם מוצרי גלם מהעיר העתיקה. לאחר שזכו לאהדת הקהל, התקבלה ההחלטה להנגיש לקהל את הידע ואת המנות במקום חדש במרכז העיר. האופציה של הקמת מסעדה קרצה להם פחות והם החליטו לערוך סדנאות קולינריות, ארוחות שף ואירועי בוטיק שיחברו דרך האוכל את קצותיה של העיר וייצרו פסיפס קולינרי צבעוני, טעים וייחודי.

הסדנאות מציעות מגוון נושאים כמו: סדנת 'שישי ירושלמי' – המאכלים העדתיים האהובים של שישי בבוקר הכוללים: קבלת פנים עם כוס יין חם מתובל, סדנת אפייה מעשית של ארבע שעות שבה מכינים קובאנה תימנית ממולאת בגבינת משק ישראלית ועשבי תיבול מקומיים, חלת בייגלה ירושלמי, מנאקיש ערבי בטאבון בשני מילויים – זעתר ירושלמי ובצל מטוגן ומאפה שמרים – בבקה שוקולד/שמרים מרציפן בעבודת יד ו'קוקו סבזי' – חביתת ירק פרסית.

אחרי הסדנה מגיעה הארוחה שכוללת את מרכיבי ההכנה שהוכנו מראש – צלוחית כבושים, צלחת חריפים תוצרת הבית, עגבניות מטוגנות ושום, הרינג מ'כהן' במאה שערים, 'ציבלע מיט עייר' (סלט ביצים עם בצל מקורמל), סלט שוק עונתי ועוד. לקינוח, מוגשים פלטת חלוות מ'אל יסמין', 'פתוש' פירות העונה עם קרוטוני בייגלה ירושלמי מתוקים וקצפת, קייזרשמרן מתובל, פירות אדומים וגלידת מסטיקא.

בסיום הסדנה, מקבלים המשתתפים סל ממותג עם מארז המטעמים שהכינו בסדנה, חוברת עם מתכוני הסדנה, סינר והפתעות. סדנה נוספת היא 'שער שכם', שמביאה את הסיפור של מזרח ירושלים והמטבח הערבי לתוך הסירים; ויש אפילו סדנת 'מתוקים ירושלמיים', שעוסקת בתחום הקונדיטוריה. כל האירועים והסדנאות מתקיימים במקום בהזמנה מראש. המקום פועל בהשגחת 'צהר'.

המחירים נעים בין 250-550 שקלים למשתתף. 

'שוקרייה', רח' המלך ג'ורג' 37, ירושלים

פתוח בימים ראשון-שישי