שריפה והתפרעות באזור הר אדר

תחנה אזורית בית שמש מתמודדת עם מספר דלקות בו זמנית, ביניהן אחת באזור הר אדר * שריפה נוספת פרצה מאוחר יותר גם ליד מעלה החמישה


בשעה האחרונה מתמודדת תחנה אזורית בית שמש של כב"ה מחוז ירושלים עם ריבוי שריפות בגזרתה. לוחמי האש פועלים במספר זירות באירועים בהיקפים שונים, אחת מהן באזור הר אדר
כל צוותי תחנת בית שמש יצאו למשימתם. בנוסף להם גויסו גם צוותים מתחנות ירושלים, ממחוזות דן ומרכז וכן 4 מטוסי כיבוי.

טפסר משנה ראובן יצחק, מפקד תחנת בית שמש: "אנחנו מתמקדים כרגע עם מספר גזרות עבודה בהם התפתחו שריפות, טרם ידועה הסיבה לדליקות, כל הלוחמים פועלים על מנת למנוע את התפשטות האש. טרם השגנו שליטה".

המועצה המקומית הר אדר עדכנה בדף הפייסבוק שלה כי ישנה תהלוכה של אנשים מכפר בידו לכיוון שער בידו כולל הבערת צמיגים וזריקות אבנים. כוחות מג"ב נמצאים במקום והאירוע בשלב זה תחת שליטה. היציאה מרחוב האלון לכיוון שער בידו נסגרה עד להודעה חדשה. באירוע נעשה שימוש בגז מדמיע על ידי כוחות מג"ב. לאור זאת תושבים המתגוררים בסוף רחוב האלון, במבוא הערבה ומבוא הנטף מתבקשים לסגור חלונות ולא לשהות מחוץ לבית כדי להימנע מלנשום את העשן והגז מדמיע.

בעדכון מאוחר יותר מסרה המועצה כי התהלוכה לכיוון שער בידו התפזרה והאנשים חזרו לכפר. הכוחות שלנו במקום מטפלים בכיבוי שאריות השריפה שפרצה במקום בעקבות הבערת הצמיגים וחוזרים לשגרה. ניתן לפתוח את חלונות הבתים. שער היציאה מרחוב האלון לכיוון שער בידו נפתח לתנועה.

ראש המועצה, חיים מנדל שקד: "נשמור על ערנות ונהיה מוכנים לתת מענה לכל התפתחות. בהזדמנות זאת אני מבקש להודות לכל מתנדבי החירום מקרב התושבים והנוער שלקחו חלק פעיל בששת צוותי החירום ביישוב וסייעו לנו לטפל באירועים הרבים שהיו בשבוע האחרון כמו גם באירוע היום".

עדכון משירותי הכיבוי (16:40)

בהמשך לדיווח על ריבוי מקרי השריפה במחוז ירושלים. לסמוך לישוב הר אדר מתפתחת שריפה כתוצאה מהשלכת בקבוק תבערה. צוותי כיבוי רבים פועלים במקום על מנת למנוע פגיעה בבתי התושבים.
במקביל שריפה מתפתחת גם בסמוך לקיבוץ מעלה החמישה, כוחות רבים עושים את דרכם גם לזירה זו.
ריבוי המשימות הביא לכך שכל צוותי תחנת בית שמש יצאו לפעול בשטח. בנוסף להם גויסו גם צוותים מתחנות ירושלים, ממחוזות יו"ש, דן ומרכז וכן 4 מטוסי כיבוי.

עדכון משירותי הכיבוי (18:05)

סמוך להר אדר ומעלה החמישה מתפתחות שריפות כתוצאה מהשלכת בקבוקי תבערה המסכנות את הישובים. צוותי כיבוי רבים פועלים במקום על מנת למנוע פגיעה בבתי התושבים. כאמור השריפות התפתחו לאחר שצעירים מהכפר הסמוך קטאנה השליכו בקבוקי תבערה ולא חדלו גם לאחר הגעת כוחות הכיבוי. בפעולה משתתפים גם ארבעה מטוסי כיבוי
טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים: "מזה כמה שעות אנו פועלים בכוחות מתוגברים על מנת להשתלט על שריפות שפרצו כתוצאה מהשלכת בקבוקי תבערה. צפינו אירועים מסוג זה כבר אמש לאחר שהוכרזה השביתה מצד הגורמים הפלסטינים ועל כן נערכנו בהתאם".
עוד נמסר, כי נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי בדרכו להר אדר ומעלה החמישה.

פרטים בהמשך