תודה לך מוטי וזאנה

בכנס פעילים ותיקים של ענף הכדורגל במבשרת ציון הוענקה תעודת הוקרה למוטי וזאנה על עשייה התנדבותית של למעלה מיובל שנים למען הכדורגל ביישוב

אתמול (שלישי, 21.12), התכנסו כ-80 איש באולם 'אסטרא' במבשרת ציון למפגש פעילים ותיקים. החבורה כללה מנהלים, מאמנים, אנשי מינהל ותחזוקה ובעיקר שחקני כדורגל ששיחקו בשורות קבוצות הכדורגל של מבשרת ציון שפעלו במסגרת הליגות של ההתאחדות החל משנות ה-60.

בצד המפגש המרגש והזיכרונות הנוסטלגיים, הוקדש ערב זה למוטי וזאנה, שכונה 'מלך הכדורגל' במבשרת ציון. מוטי וזאנה החל את דרכו בקבוצה כשחקן צעיר וגם לאחר שפרש ממשחק פעיל התנדב למעלה מיובל שנים כפעל מרכזי בקבוצה וטיפח את דור ההמשך של הענף ביישוב. בין היתר, ניהל את קבוצת הנוער והבוגרים של מבשרת ציון.

במהלך הכנס הוענקה תעודת הוקרה למוטי וזאנה על מפעל חיים מבורך בתחום זה תוך ראיית השחקן במכלול התפקידים: במגרש, בבית, בחברה, בשעת הפנאי ובמסגרת הלימודים. מוטי שימש כמחנך, עובד סוציאלי, פסיכולוג, מורה, מדריך, יועץ ובעיקר דמות שהקרינה סמכות בלתי ניתנת לערעור – והכול בשלווה ובנינוחות.

בתחילת האירוע הוקראו שמות של שחקני עבר שהלכו לעולמם והנוכחים כיבדו את זכרם בדקת דומייה. תמונותיהם הוקרנו על המסך באמצעות מצגת נוסטלגית שהכינה בתו של מוטי, אתי וזאנה, לקראת המפגש המרגש. אתי ריגשה את הנוכחים בקריאת קטע המתאר את דרכו של מוטי ואת שיטות העבודה הייחודיות שהיו לו בעיקר בחינוך הדור הצעיר.

בהמשך נשאו דברים יאיר רומח, יוסי שרביט ואהוד עידו. עידו, שעבד שנים רבות עם מוטי במסגרת היותו מנהל הספורט היישובי, הדגיש ביתר שאת את תרומתו של מוטי ואף סיפר שמוטי התנגד לקבל שכר עבור עבודתו. מוטי ראה בפעילות שליחות למען הענף, תוך מתן דגש על העסקת הילדים והנוער בענף הכדורגל כחלק מתוכנית מניעה מהיחשפות לסכנות שברחוב. אהוד עידו הדגיש גם את תרומתו של יוסי בן גיגי, חבר המועצה, למען ענף הכדורגל במשך עשרות שנים.

על התוכנית האומנותית לערב זה הופקד אבנר דן, הבדרן הוותיק שהפליא בבדיחותיו וגרף מחיאות כפיים סוערות.

מארגני האירוע ביקשו להודות ליעקב אברהם שתרם את האולם על כל מערכותיו בערב זה למען הכנס. תעודת הוקרה מהודרת הוענקה ליעקב אברהם תוך קריאה לציבור לנצל את המקום לטובת אירועים משפחתיים.