'תערוכה 23' – תשוקה ובערה פנימית

18 אומנים מציגים עבודות פיסול, ציור וצילום בתערוכה קבוצתית של חברי איגוד אומני יהוד והסביבה

גלריה 'מרכז הבמה' בגני תקווה תציג את 'תערוכה 23' של חברי איגוד אומני יהוד והסביבה שהוקם בשנת 2010 במטרה לקדם אומנות, תרבות וחינוך ולהשפיע על חזות העיר וסביבתה. התערוכה, שתיפתח ב-18.1 ותינעל ב-3.2 היא התערוכה ה-23 של האיגוד והיא כוללת יצירות של פיסול, ציור וצילום.

ביניים: על המציגים

איציק אדיר: חבר בכיר בארגון הציירים הבינלאומי שמציירים בפה או ברגל. נפצע בגיל 24 בעת שירותו בטייסת קרבית וכיום צייר ומקים המגמה לאומנות משקמת ב'בית ברל'. השתתף בעשרות תערוכות בארץ וכן הציג במוזיאון שנחאי, מוזיאון ונקובר, במוזיאון לאומנות עכשווית בסידני שבאוסטרליה, מקסיקו, ברזיל, וינה, ליסבון, אתונה ועוד.

מירי קריב: מפסלת בחימר בסגנון שבין פיגורטיבי למופשט בסוגי חימר שונים, כמו למשל חימר שמכיל אבני בזלת. בוחרת לפסל בעיקר דמויות בדגש על הצורות הגיאומטריות שנוצרות על פי תנועתם של הדמויות במרחב. ממשיכה תמיד לחפש דרכים חדשות להבעה על ידי פירוק והרכבה של צורות בדרך שנועדה ליצור הרמוניה בתוצר הסופי. לאחר שלב היצירה של הדמות, עוברים הפסלים שריפה בתנור.

חנה אלטרץ: עובדת עם עיסה מנייר ממוחזר שמכינה לבד. משתמשת בו ליצירת דימויים או כמצע להדפס תחריט.

מרינה פולסקי: מציירת בצבעי שמן על קנווס בנושאי טבע, דומם ומודל.

ליאורה ברנשטיין: צלמת שמנציחה בעיקר טבע ואנשים.

דוריס משיח: מציירת בטכניקות של צבעי מים, אקריליק, פסטל, שמן וקולאז'ים. דוריס, ילידת סקוטלנד ובת למשפחת חקלאים, הציגה בתערוכות בארץ ובעולם והסדרה שלה, 'מכוניות לנצח', הוצגה לאחרונה בתערוכת האומנות הישראלית בברלין. היא מציירת מתוך השראה שהסביבה האורבנית מספקת לה ובליבה פינה חמה למכוניות, בעיקר מכוניות וינטג' שאותן היא מעלה על הבד.

איציק חפץ: מפסל בעץ בשיטת הגריעה, מגוש מלא, בעזרת כלים בסיסיים פשוטים (מפסלות לעץ ואזמלים לאבן) ובעבודת ידיים בלבד. לדבריו, מפתח התהליך את יכולת ההתבוננות, את הדמיון ואת כושר היצירתיות.

דב שגב: צייר בסגנון פיגורטיבי עם נגיעות בסוריאליזם. יצירותיו מושפעות משירה ומסיפורת והוא רואה בציור אמצעי תקשורת שאינו זקוק לפרשנות אליטיסטית ומפותלת עם המתבונן. בהקשר זה מצטט דב את המשורר היווני האגדי סימונידיס: "ציור הוא שירה אילמת ואילו שירה היא ציור מדובר…". יצירותיו הוצגו בתערוכות רבות, קבוצתיות ואישיות בארץ ובחו"ל. בין המקומות שבהם הציג מיצירותיו: 'בית אריאלה' בתל אביב, מרכז תרבות ואומנות בראשון לציון, מוזיאון יפו לעתיקות, בית הסראייה העתיק, מתחם יפו העתיקה, מרכז ירושלים ללימודי המזרח הקרוב שליד האוניברסיטה המורמונית, בית האומנים בראשון לציון, זאגרב שבקרואטיה ובמונסטר שבגרמניה.

אומנים נוספים שמשתתפים בתערוכה: נטליה לרסקי, חיה רוזנברג, שני נורלואן, רחל גפני, מלכה רוזנבלט, מאיר ברדה, חווה יפה, אבנר עובד, רות שפט ומאירה פנגשטיין.

גלריית 'מרכז הבמה', רח' הכרמל 20, גני תקווה.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום על פי הנחיות 'התו הירוק' ובהתאם לשעות הפעילות של 'מרכז הבמה'.

לפרטים נוספים: 03-7375778.