נשים להכיר

על מיזם קהילתי, עסקי ונשי בשיתוף המועצה האזורית מטה יהודה * סיפורן של שתי נשים, תושבות יישובי המועצה, שהחליטו להקים קהילת נשים בעלות עסק

הכול התחיל סביב יום האישה במרץ 2021, כאשר דינה נאות, תושבת אשתאול ומנהלת פרוייקטים בארגון המקדם נשים בהייטק, גייסה כסף מהוועד המקומי עבור סדנת שיווק לכל בעלות העסקים הקטנים במושב. היו אלה ימי סגר והרבה עסקים – בעיקר של נשים – מצאו עצמם נאבקים על הרלוונטיות שלהם. הסדנה הצליחה מעל למצופה: הפידבקים היללו את המפגש החברתי ואת התוכן המקצועי. לדינה ברור היה שיש כאן צורך, כמו גם הזדמנות, ליצור קהילה עסקית לכלל בעלות העסקים באיזור. לרעיון שהחל להיטוות אצלה בראש היא קראה 'נשים להכיר'.

דינה נאות חברה לשלומציון לנדאו חלגואה, תושבת תרום העוסקת באימון וליווי לצמיחה אישית ועסקית דרך גוף ותודעה. יחד הן הגישו תכנית במסגרת 'קול קורא' מהפכני שפרסמה המועצה, בו הוזמנו תושבים להגיש יוזמות קהילתיות ולקבל עבורן מימון. דינה ושלומציון קיבלו מימון ראשוני שאיפשר להן להתחיל לבנות את הקהילה של 'נשים להכיר', קהילה שחזונה הוא לקדם שוויון מגדרי בעסקים ולפתח את הכלכלה המקומית במטה יהודה.

בשלב הראשוני, החל המיזם בפיילוט במרחב גיזו בלבד, ועד כה נרשמו ל'נשים להכיר' מעל 100 בעלות עסק ממושבי האיזור. בזמן הקצר מאז הוקמה, הספיקה הקהילה לקיים סדנת שיווק לעסק המתחיל ולהתניע מסורת של מפגשי נטוורקינג בקונספט אינטימי וייחודי שאותם מובילה ומנחה שלומציון.

בימים אלה משתלב המיזם בהפקה של הכנס הראשון במועצה – 'נשים קריירה עסקים' – שיעסוק בנשים ופיננסים, נושא שנשים רבות מתקשות להתמודד עימו ומעדיפות להימנע מלעסוק בו. הכנס ייערך בתאריך 13.3 במלון שבקיבוץ צובה כחלק מאירועי יום האישה שמארגנת המועצה.

דינה נאות: "עם התמיכה הנכונה, תהיה לנו בתוך שנה קהילה עסקית חזקה שתאפשר לבעלות עסקים לצמוח מתוך למידה הדדית ושיתופי פעולה במרחב הכפרי. יש כאן הזדמנות לצמיחה כלכלית של כל האזור".

שלומציון לנדאו חלגואה: "לרוב הנשים שיוצאות לעצמאות ופותחות עסק, יש פער בין הרמה המקצועית הגבוהה שלהן ובין המימוש מבחינה עסקית. מטרת העל שלנו במיזם היא לצמצם את הפער הזה. הפידבקים שעולים מהמפגשים מוכיחים לנו פעם אחר פעם כמה המיזם שלנו נדרש בשטח וכמה הנשים בשטח דורשות את המיזם".