RE SITE – אתחול מקום

תערוכת מופעי מחול ופרפורמנס תלויי מקום, העוסקת בטכנולוגיה, במסורת ובחיבור בין היהודי לערבי

תערוכת המופעים Resite, באוצרותה של אפרת רובין תתקיים בנובמבר הקרוב במרכז הערבי יהודי ביפו (רח' קדם 109). ב-Resite הזדמנות פז לצפות ללא עלות בשלוש תכניות שונות עם שש יצירות של טובי היוצרים בתחום המחול והפרפורמנס. בתערוכה יתקיימו מופעי מחול ופרפורמנס תלויי מקום, המוצגים ברחבי המרכז.

המופעים יתקיימו במרחב הציבורי – בחלל הכניסה, הלובי, הרחבה החיצונית, בגינת המשחקים מול הים, באולם כדורסל ענק, בספריה ובמרפסת של המרכז הערבי יהודי ביפו, המפעיל פרויקטים חברתיים ואמנותיים העוסקים בדו קיום בין ערבים ויהודים ובעידוד סובלנות. הכניסה לאירועים חופשית.

מבט ליצירות

'אמור מעורב אך לא שותף' (בסמה בדר ויארא שעבאן): ההתעסקות במחשבה על מרחב משותף, אשר חיים בו יחד בהרמוניה עם ההבדל, הדומה והשונה והצורך בדינמיקה ותקשורת יעילה ואפקטיבית, מעלה שאלות על הנפש והיחיד והפילוסופיה של ההיולה, על המרכיבים של ההתנהגות והיחסים בין היחיד והרבים, על המפגש בינינו לבין מי שסביבנו ואיך אנחנו לומדים להתנהל ואיך ניתן להשפיע. בניסיון לחקור את השאלות האלה, נוצרה עבודה שמזמינה את האנשים שנמצאים במרחב הציבורי להשתתף במרחב הצורות הגיאומטריות ולעבור  טקס ריפוי אינטלקטואלי, רוחני והתנהגותי, המכיל בתוכו סימבוליקה מרובה וחניכה לשליחות של הרמונית חיינו. שישי, 12.11, 13:00, רחבת הכניסה.

עוד דבר אחד (עדי בוטרוס): ביצירתו האחרונה, שואף עדי בוטרוס להציג ולהעביר מצבים של הקשבה, סולידריות ותמיכה באחר. שימוש בכוח, נשיאה, התמסרות לגוף וצורתו של מבנה המבוסס על טקס מעבר, מבטאים מערכת יחסים בין יחיד לקבוצה, שבהשתקפותם מבקש עדי להראות נדבכים נוספים על אודות הגבריות, על הפוטנציאל הטמון בסנכרון ושותפות גורל. כוריאוגרפיה: עדי בוטרוס. רקדנים יוצרים: אריאל גלברט, ג׳רמי אלברז׳, אורי דיקר ועדי בוטרוס. מנהלת חזרות: מאי זרחי. עיצוב תאורה: עופר לאופר. תלבושות: סתיו סטרוז׳. עריכה ועיצוב פסקול: עדי בוטרוס. היצירה היא הפקה משותפת של עדי בוטרוס, Théâtre de la Ville – Paris (צרפת) ו-fabrik Potsdam (גרמניה). העבודה נתמכה על ידי הקרן ליוצרים עצמאיים מיסודו של משרד התרבות והספורט ובתמיכת תכנית שהות אמן במרכז הערבי יהודי ביפו. שישי, 12.11, 14:00, אולם הכדורסל.

שנ"צ ב/מול הים (מעין ליבמן שרון): מעין מבקשת לחקור את המושג והמרחב של שנת צהריים (שנ"צ, להלן) מול הים. בישראל של שנות ה-50 וה-60 הייתה נהוגה שנת צהריים. בשנים האחרונות נדמה שמנהג זה פסק עקב אורח החיים האינטנסיבי של ימינו אנו. הפעולה האמנותית באה להחזיר את המנהג למקומו הטבעי ולהטמיע מחדש את הלגיטימציה לפעולה זו המזוהה עם תרבויות רבות בעולם. השנ"צ מסמל רכות והפסקה יזומה מהמרוץ האין סופי שבו אנו חיים. טקס החלימה מציע זמן המוקדש למחשבה, הכלה, נשימה ושהייה אל מול מרדף בלתי פוסק בו אנו מתנהלים. הציבור מוזמן לחוויה רב חושית, הכוללת סיור במרחבי המרכז הערבי יהודי, צפייה בריקוד לפני השינה ומנוחת צהריים מונחית. קונספט וכוריאוגרפיה: מעין ליבמן-שרון. מנחת הטקס. רות חוף. רקדן יוצר: עידו ברק. סטיילינג: מיה רשף. פסקול הרפיה, קול וטקסט: רות חוף. עריכת פסקול: איתי בן-נון. מוזיקה מקורית: בועז בנטור. ריכת סאונד: אפרת רובין. היצירה עלתה לראשונה במסגרת פסטיבל ישראל 2020 בשם 'שנ״צ ב/מול הכנסת, שגרה מוסדית 2.0'. שישי, 12.11, 15:15, רחבת הדשא.

Hi Can I help You? (בכורה, אפרת רובין): פרפורמנס רב תחומי של מחול ורובוטיקה מאת אפרת רובין בשיתוף עם איריס מועלם ואורי לוינסון. שלושה יוצרים בדו סיפור מחומרים של עכשיו שרק בחיבורם יצרו רצף שבין מדע בדיוני למציאות קרובה תוך חשיפה של מנגנונים מתחומים שונים, אשר יוצרים הקבלה בין שפת מכונה לשפת הכוריאוגרפיה. סינתזה של רגשות, דרך גוף או מכונה, מערכת יחסים מורכבת בין המכני למכניזם בין האנשה לאנושי. ייעוץ אמנותי: תמר בורר. מוסיקה: יהוא ירון. תלבושות: ענבל בן זקן. קריינות: אורי לנקינסקי. טקסט: אורי לוינסון, איריס מועלם ואפרת רובין. מוצ"ש, 13.11, 19:00 ו-21:30, סטודיו 13.

אביתר סעיד (שירה אביתר): יצירה המשרטטת נוף תרבותי אישי: תנועות, מחולות, מקצבים, מחוות, ערכים ודרכי מחשבה ותקשורת, שיחד מרכיבים שפה שתורגלה בבית. עם היציאה למרחב הציבורי, הפכה שפה זו מזוהה, מסמנת ו'אחרת'. על הבמה, סעיד מהגר בביתו, פורם ושוזר מחדש זיכרונות גופניים, גופי ידע, תחושות ורגשות וחוגג את האפשרות לקיים גוף עצמאי בהווה. כוריאוגרפיה :שירה אביתר. רקדן יוצר: אביתר סעיד. העבודה עלתה בטרום בכורה בפסטיבל צוללן ובבכורה בפסטיבל 'בין שמיים לארץ' בליווי אומנותי של יסמין גודר. העבודה נהנתה משהות אמן במרכז 'כלים' ומרזידנסי ב'טייץ- ברית מחול ומחשבה' וב-SEAD אוסטריה בתמיכת מפעל הפיס. מוצ"ש, 13.11, 20:00, בספרייה (קומה 2).

געגועים לפנים (איריס ארז): על רקע עידן הקורונה שבו תקשרנו דרך רשתות חברתיות בעיקר באמצעות הראשים שלנו, נבדוק את הפרוטומה החיה (פסלי ראש וצוואר היסטוריים) והשפעתה על תפיסת הזמן המשתבש, הקיום החלקי והקשר האנושי. זהויות חומקות והרצון להנצחה עובר בין האישי לאנונימי ובין המשובש למתוקן. מה מספרים לנו הדימויים של חיינו על הזמן שלנו ועל הנצח? באירוע תיעשה התאמה של המופע, הפרפורמריות והקהל במופע דיגיטלי ממשי תוך התייחסות למה שעברנו כגוף, כקהילה וכאנשים פרטיים בשנה החולפת בניסיון לתת גוף לראשים שאנחנו -על הגוף הטכנולוגי ועל הטכנולוגיה האנושית. כוריאוגרפיה: איריס ארז. רקדניות יוצרות: מיכל ארד, רות ולנסי, איריס ארז. סאונד: גיא שרף. תאורה: נועה אלרן. עיצוב תלבושות: רוזי כנען. הפקה: סיגל דהן. העבודה עלתה במסגרת הפקת פסטיבל מחול שלם 2020 ומתבססת על המופע תלוי המקום 'פולחנאני' שעלה במסגרת האירוע 'הווה מתמשך' באגף לארכיאולוגיה במוזיאון ישראל. מוצ"ש, 13.11, 20:45, במרפסת (קומה 2).

הפקה: עלמה מיוזיק – הילה דולגין ואסף כהן

הרשמה בלינק:  https://did.li/resite